Момировић: Обилазница око Чачка до краја године

ЧАЧАК Радови на обилазници око Чачка, од петље аутопута у Прељини до Паковраћа, теку предвиђеном динамиком, рекао је данас Танјугу министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.
momirovic
Фото: Tanjug

Први асфалт на деоници ауто-пута од Прељине до Пожеге постављен је у Пријевору, у дужини од 420 метара, пробијен је тунел у Трбушанима, а на мосту шест ангажован је максималан број радника како би први део саобраћајнице био завршен до краја године.

"Осам месеци, без дана паузе, на овој деоници ангажовано је од 500 до 1.00 радника. Сваког дана камиони прођу овуда по хиљаду пута и сада се већ види како ће заправо то изгледати. Ова деоница је најкомпликованија због бројних мостова, надвожњака и најдужих тунела у земљи", рекао је Момировић приликом обиласка првог дела деонице аутопута Милош Велики од Прељине до Пожеге.

Он је додао да ће првих 11 километара од прељинске петље до Паковраћа бити од највећег значаја за растерећење саобраћајнице око Чачка.

"Све смо ближи томе да омогућимо људима из Чачка да лакше дишу и конфорније користе своје путеве. Овде сваког дана дајемо максимум, како би смо испунили циљ и обилазницу око Чачка завршили до нове године. Следећег месеца би требало да буду готови груби радови, а затим иде асфалтирање", казао је министар.

Путеве је са министром Момировићем обишао и извршни директор Сектора за стратегију, пројектовање и развој у ,,Путевима Србије", који се сложио да је ових 11 километара од Прељине до Паковраћа најзначајнији део аутопута до Пожеге, јер се њиме обилази Чачак.

"На саобраћајници око Чачка дневно прође око 20.000 возила, а она није пројектована за толики проток саобраћаја. Она ће завршетком радова на овом делу бити коначно растерећена. Тунел у Трбушанима је пробијен и завршен 80 посто. Милион и 400.000 кубика насипа смо поставили, који су завршени такође 80 посто. Тунели Лаз и Муњино брдо готови су 40 и 50 посто", изјавио је Поледица за Танјуг.

Деоница аутопута Милош Велики Прељина-Пожега дуга је 30,9 километара, и план је да буде завршен у првој половини наредне године, док би деоница до Паковраћа требало да буде пуштена за саобраћај до краја ове године.

Почело асфалтирање ауто-пута од Прељине до Паковраћа

Асфалтирање пробне деонице у дужини од 500 метара први је сигнал да се приближавамо крају радова на деоници од Прељине до Паковраћа, изјавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић током обиласка радова на деоници од Прељине до Паковраћа, у склопу ауто-пута „Милош Велики“.

“Заиста сам узбуђен и срећан, ово је Србија какву желимо да видимо. Последњих месеци сваки дан овде ради преко 1.000 радника. Ово је 500 метара деонице пробног асфалта да видимо како ће будући пут изгледати. Грађани Чачка ће коначно одахнути, јер сав транзитни саобраћај ка Босни и Херцеговини и Црној Гори неће ићи кроз центар Чачка. Ми смо све ближи томе да омогућимо људима да лакше дишу и да ллуди који гравитирају ка центру Чачка комфорније користе саобраћајнице у самом граду“, рекао је Момировић.

Министар Момировић заједно је са представницима кинеске компаније CCCC (China Communications Construction Company), која је извођач радова и са представницима ЈП „Путева Србије“, обишао трасу ауто-пута од петље Прељина, преко петље Паковраће, до улаза у тунел Лаз, која је дугачка 14 километара.

У оквиру ове трасе и километраже је и тунел Трбушани.

Министар Момировић истакао је да више нема простора за компромисе и калкулације, и да су резултати који се постижу на изградњи деонице од Прељине до Паковраћа, без обзира на обим посла на територији целе Србије, више него задовољавајући.

Он се нада да ће у наредним месецима сви радници и механизација која ради на овом потезу бити пребачени на другу деоницу, а да ће ова бити пуштена у саобраћај.

Радови на деоници од Прељине до Паковраћа одлично напредују, а то показује и податак да се на траси будућег ауто-пута у склопу Потеза ИИИ тренутно изводе радови на свим мостовским конструкцијама, пробијена је скоро цела траса, а почело је и асфалтирање пробне деонице, саопштено јер из Министарства.

У завршној фази су и радови у тунелу Трбушани, који се такође налази на Потезу III и дужине је 278 метара.

Дужина деонице од Прељине до Пожеге износи 30,9 километара и изузетно је комплексна јер скоро трећину трасе чине мостови и тунели. Деоница Прељина - Пожега представља део аутопута Е-763, односно део ауто-пута Београд - Јужни Јадран којим се остварује веза између Србије и Црне Горе, односно Београда и Јужног Јадрана.

Деоница Прељина - Пожега кључна је за повезивање региона и за јачање туристичких и привредних капацитета, наведено је у саопштењу.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести