Почела изградња вијадукта и новог тунела пруге Стара Пазова - Нови Сад

ЧОРТАНОВЦИ: Дуго прижељкивана мо-дернизација пруге Стара Пазова-Нови Сад, у оквиру реконструкције железничке трасе Београд –Будимпешта, почела је у септембру након што је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у јулу издало грађевинску дозволу, а руска компанија „РЖД Интернешнел“ којој је овај капитални посао поверен, обавила неопходне законске радње и припрему терена.
pruga pazova - ns, Dnevnik/Slobodan Šušnjević
Фото: Дневник/Слободан Шушњевић

Како се екипа „Дневника“ могла уверити на лицу места, радници у Чортановицма  уз помоћ мехнизације постављају шипове ради заштите  од клизања тла како је и предвиђено пројектном документацијом на делу где је планирана градња вијадукта, дугог три километра.

-Након што је српска страна добила грађевинску дозволу, отпочели смо припремне радове, а у септембру смо приступили првој фази изградње на деоници Стара Пазова – Нови Сад, у оквиру које је предвиђена изградња два велика објекта – вијадукта и тунела Чортановци –каже за „Дневник“ први заменик директора огранка „РЖД Интернешнел“ д.о.о. у Србији Мансурбек Б. Султанов.- До почетка изградње било је потребно завршити процес експропријације на територији  Националног парка „Фрушка гора“, и после добијања потребне документације од српске стране, започели смо радове на припреми градилишта и сечи шума на око 50.000 квадратних метара. Дужина новог тунела Чортановци, који се састоји од две цеви, повезане евакуационим  пролазима, износи по 1,1 километар у сваком смеру. Приликом изградње користиће се савремене технологије за пробијање тунела и ојачање нагиба како би се конструкције у изградњи заштитиле од утицаја клизишта. Због комплексности објекта, и у циљу скраћивања рокова изградње, радове почињемо истовремено на неколико фронтова. Према речима Султанова, вијадукт ће бити јединствен објекат за српску железницу. Биће изграђен у плавном делу Дунава, а специфичан је јер је двоколосечни, тачније, како каже, представља мост истовремено за два колосека дужине око три километра.

Дужина новог тунела Чортановци, који се састоји од две цеви, повезане евакуационим  пролазима, износи по 1,1 километар у сваком смеру
Фото: Дневник/Слободан Шушњевић

- Изградња и реконструкција двоколосечне пруге на деоници Стара Пазова – Нови Сад, представља  другу фазу радова –истиче Султанов. -  Надамо се  потписвању анекса уговора с  „Инфраструктуром железнице Србије“ и  да ћемо почети са припремним радовима за ту фазу крајем 2017. године. Деоница Стара Пазова – Нови Сад дуга  је више од 40 километара, од којих 10 километара пролази кроз Сремске Карловце. Овде су планирани радови на реконструкцији железничке инфраструктуре у станици, као и изградња потходника. Осим тога, уместо путног прелаза биће изграђен надвожњак ка Петроварадину, и потходник за пешаке и бициклисте. Сви ови радови су планирани у оквиру те друге фазе реализације пројекта. Ако говоримо о новој згради станице у Сремским Карловцима, тренутно се воде преговори на ту тему, дискутује о детаљима и врло брзо очекујемо доношење одлуке.

Султанов каже да је овде реч о потпуној модернизацији деонице Стара Пазова – Нови Сад, и да је то најкомплекснији део пруге Београд – Будимпешта. -Модернизација не обухвата само реконструкцију садашњег и изградњу другог колосека, на којима ће  путнички возови достизати брзину од 200 километара на час, него ће бити изграђене станице и стајалишта, мостови, потходници и надвожњаци, укључујући и два јединствена објекта – тунел и вијадукт Чортановци –истиче наш саговорник.

Фото: Дневник/Слободан Шушњевић

- Радови су комплексни, јер се део деонице налази у зони Националног парка „Фрушка гора“, али имамо све што је потребно да се успешно реализује овај пројекат, чија  вредност ће бити више од 500 милиона америчких долара.

Фото: Дневник/Слободан Шушњевић


Корисна сарадња са српским компанијама

Први заменик директора огранка „РЖД Интернешнел“ у Србији Мансурбек Б. Султанов напомиње да та  компанија има јаке ресурсе у Србији за извођење пројеката било којег степена комплексности. Осим тога, за део радова ангажује српске и руске грађевинске компаније.

- Сматрам да је учешће у нашим пројектима веома корисно за српске компаније, јер поред прикупљања очигледних економских плусева, они унапређују своје вештине за самостално учешће у великим пројектима у Србији, као и ван њених граница- закључује Султанов.


Модернизација железничке инфраструктуре у Србији, каже Султанов, успешно се реализује на основу Споразума о одобрењу руског државног извозног кредита, који су потписале Владе Србије и  Русије, а чија је вредност 800 милиона америчких долара. Од 2014.године „РЖД Интернешнел“ у Србији реализује пројекат реконструкције и изградње желез-ничких пруга, које одговарају савременим захтевима безбедности и које су предвиђене за повећање брзине кретања возова од 30 до 120 километара на час, а на деоници Стара Пазова – Нови Сад до 200 км/ч. -Компанија је већ завршила радове на шест деоница европског саобраћајног Коридора 10, деоници Београд – Панчево и приступила другој фази реконструкције железничке пруге Београд – Бар, конкретно, трасе Ресник – Ваљево, на којој ће радови бити завршени до краја ове године. Осим тога, у оквиру уговора, Србији је испоручено 27 нових дизел-моторних возова руске производње, а у овом тренутку припрема се пројекат за изградњу јединственог Диспечерског центра управљања саобраћајем. Реконструкција деонице Стара Пазова – Нови Сад на железничкој прузи Београд – Будимпешта највећи је део пројекта.

Зорица Милосављевић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести