Почело побијaњe шипова за нови мост на Сави код Шапца

ШАБАЦ: Радови на побијању шипова за изградњу новог моста преко Саве од 1,3 километра, за аутопут и брзу саобраћајницу Рума - Шабац - Лозница почели су данас, а потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је најавила да мост треба да буде завршен крајем 2022. године.
zorana mihajlovic, Fonet
Фото: FoNet

Побијање шипова је почело код места Мачваниски Причиновић на обали Саве, а укупно ће бити постављено 350 шипова.

Михајловић је истакла да ће грађани тог дела Србије добити важну саобраћајницу укупне дужине око 77 километара, на потезу Рума - Шабац - Лозница и најавила да ускоро треба да почне и градња Фрушкогорског коридора, од Новог Сада до Руме, у дужини од 45 километара.

"Ових дана идем по свим градилиштима у Србији како би дала подршку грађевинарима који и даље раде, упркос томе што ситуација са епидемијом није лака у Србији, као и нигде у свету", истакла је Михајловић и захвалила грађевинарима што раде.

Михајловић је нагласила да је грађевинарство веома важно за опоравак српске економије од последица епидемије корона вируса.

Михајловић је нагласила да је грађевинарство веома важно за опоравак српске економије од последица епидемије корона вируса.

"Грађевинари на територији Србије где год могу раде, градилишта нису заворена и придржавају се сви максикмално мера поритв ширења корона вируса. Морамо да радимо јер поред изазова епидемије, а живећемо још дуго са тим вирусом, морамо да учинимо све да наша економија ради".

Михајловић истиче да је то додатно велики изазов, као и сам вирус.

Напомиње да је сада у току грађевинска сезона и да много значи када се раде велики пројекти, за грајдевинску индустрију и привредни опоравак земље.

Подсећа да су радови на изградњи аутопута и брзе саобраћајнице Рума - Шабац - Лозница почели крајем прошле годидине и истиче да ће то бити најбржа саобаћајна веза са Републиком Српском и БиХ.

"Важно је да се повежемо са регионом, али и да сви делови Србије буду јако добро повезани саобраћајном инфраструктуром", рекла је она.

Каже да је најзазовнији део пројекта управо изградња моста на Сави.

Шеф пројекта Никола Караџић из Коридора Србије каже да су почели радови за побијање шипова са мачванске стране и припрема за постављање шипова у самој реци, као са сремске стране.

Додаје да прилази моста имају по 300 и 400 метара и преко саме реке да ће мост бити у дужини од око 600 метара.

Караџић истиче да се радови одвијају по предвиђеној динамици и да ће бити укупно побијено 350 шипова.

Директор азербејџанске компаније Азвирт Мурат Туркоглу је рекао да је задовољство радити у Србији и истакао да су мостови симбол спајања, пријатељства и сарадње.

Захвалио је владама Србије и Азербејџана што раде на реализацији споразума о Стратешком партнерству и посебно на пројектима у области инфраструктуре.

"Ефикасно ћемо урадити посао, уз поштовање рокова и примену највиших стандарда", поручио је Туркоглу и додао да на пројекту ради више од 90 српских радника.

Народни посланик Бобан Бирманчевић захвалио је председнику Србије Александру Вучићу и Влади Србије што су испунили обећање и што је почела градња аутопута и брзе саобраћајнице.

"Више ништа неће бити далеко", нагласио је Бирманчевић.

Он је захвалио посебно и министарки Михајловић, истичући да је као министар била више у пута у посети Шапцу него сви министри од Другог светског рата заједно.

Аутопут и брза саобраћајница ће допринети развоју Шапца и целе Западне Србије.

Нови мост преко Саве код Шапца је најважнији и најзахтевнији објекат на траси будућег аутопута и брзе саабраћајнице Рума-Шабац-Лозница.

Нови мост преко Саве код Шапца биће дуг укупно 1,3 километра (са тзв. навозним рампама) и представља једну од три деонице овог пројекта.

Цео пројекат Рума-Шабац-Лозница вредан је 467,5 милиона евра, а укупна дужина аутопута и брзе саобраћајнице је 77 км.

Овај пут важан је не само за овај крај, за близу 600.000 људи у Мачванском и Сремском округу, које директно повезује.

Овај пут је и најкраћа веза између Београда и Новог Сада са БиХ и Републиком Српском преко граничног прелаза Бадовинци (Павловића ћуприја) и даље према Бијељини или прелаза Трбушница код Лознице.

То значи да ће помоћи повезивању две земље у сваком смислу, привредном, пословном, туристичком.

На ауто-пут и брзу саобраћајницу Рума-Шабац-Лозница (77 км) надовезаће се Фрушкогорски коридор који ћемо такође градити, који повезује Нови Сад и Руму (45,4 км), што ће чинити укупно 122,4 км нове саобраћајнице. Новим коридором од Београда до Шапца ће се стизати за највише 40 минута, а до Лознице за 1 сат и 15 минута.

Циљ је да до краја године почну радови и на осталим деоницама, ауто-путу Рума-Шабац (21 км) и брзој саобраћајници Шабац-Лозница (око 55 км) како би и тај пут имали за нешто више од три године.

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести