Сенић: Ускоро тендер за просторни план новог ауто-пута

БЕОГРАД: Тендер за израду просторног плана посебне намене за ауто-пут Вожд Карађорђе ускоро ће бити расписан, најавио је данас директор Сектора за изградњу Коридора Србије Александар Сенић.
autoput milos veliki, Tanjug/Dimitrije Gol
Фото: Танјуг/Димитрије Гол

Он је рекао да предвиђена дужина тог ауто-пута, који ће повезати исток и запад Србије, износи 220 километара и да је то најдужи инфраструктурни пројекат који је у плану.

Влада Србије је недавно донела закључак којим се потврђује да је тај инфраструктурни пројекат од посебног значаја за државу, а Коридорима Србије додела је 200 милиона динара за израду просторног плана и генералног пројекта о изради ауто-пута Вожд Карађорђе.

Сенић каже да у овом тренутку Коридори Србије управљају израдом пројектне документације и изградњом нових 620 километара који треба да буду завршени у наредних седам година, а да је укупна вредност свих инвестиција у ауто-путеве и брзе саобраћајнице пет милијарди евра.

"У блиској будућности очекујемо пун интензитет радова на Моравском коридору дужине 112 километара, на ауто-путу Ниш-Мердаре где је ЕИБ главни кредитор у дужини од 77 километара. Фрушкогорски коридор је потписан пре 10 дана укупне дужине 48 километара, већ се одвијају радови на деоници Рума-Шабац-Лозница у дужини од 77 километара", рекао је Сенић.

Он је на онлајн "Ре-сет суммит", који организује Адриа Медиа Гроуп у стратешком партнерству са Привредном комором Србије, нагласио и важност завршетка обилазнице око Београда.

Шефица регионалне канцеларије Европске инвестиционе банке за Западни Балкан Дубравка Негре рекла је да су захваљући инвестицијама ЕИБ у Србији изграђене стотине километара ауто-путева, да је рехабилитован велики број путева и пруга, а да је одржано више од 320.000 радних места.

Поред улагања у сектор здравства и обазовања, као и у екологију, Негре је рекла да се тренутно обнавља 1.100 километара путева широм Србије.

"Радићемо и на изградњи ауто-пута Ниш-Плочник за шта је обезбеђен кредит ЕИБ од 100 милиона евра и донација 50 милиона евра ЕУ", каже Негре.

Планирано је, наводи, и улагање у повећање пловности Дунава и Саве, као и у оживљавање железнице.

"У плану је рехабилтација пруге на Коридору 10, од Београда до границе са Хрватском и од Ниша до границе са Северном Македонијом", рекла је Негре.

Извршни директор Инфраструктура железнице Србије Милан Максимовић каже да ће велики изазов бити завршетак изградње прве пруге за велике брзине од Београда преко Новог Сада до Суботице, односно границе са Мађарском.

Навео је да је тај пројекат у току и да је план да се 2021. заврши прва деоница од Београда до Новог Сада.

"Биће омогућено да се путници возе 200 километара на сат и да ту дужину савладају за око 30 минута", рекао је Максимовић.

У плану је, каже, да се са реализацијом изграђње пруге за велике брзине крене и јужно, односно од Београда до Ниша.

Помоћник в.д. директора ЈП "Путева Србије" Славољуб Тубић рекао је да је главни приоритет одржавање путне мреже, а да се то предузеће бави и изградњом путева.

"У протеклом периоду смо завршили деоницу Сурчин-Обреновац и мост на Остужници који је био изазован пројекат", навео је Тубић.

Он је рекао да "Путеви Србије" одржавају око 16.000 километара путне мреже, а да су добили "домаћи задатак" да заједно са ЕИБ и ЕБРД припреме и будућу изградњу и рехаблитацију локалне путне мреже.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести