У 2019. увезено 16.000 половњака више,"немци" најтраженији

БЕОГРАД: У Србију је у периоду јануар-октобар 2019. године увезено 97.751 половних аутомобила, што је за око 16.000 возила више него него претходне године, а највише из Немачке 59 одсто, Француске 20 одсто и Италије осам одсто, показује истраживање портала "Половни аутомобили".
polovnjaci polovna vozila
Фото: Tanjug/M.Paunović, ilustracija

Најтраженији аутомобили на том сајту били су са ценом од 1.000 до 2.000 евра.

Цене су биле уједначене током целе године, а за куповину "половњака" грађани углавном издвоје на страну до 5.000 евра.
Приликом одабира аутомобила већина се руководи мотом - "Немац је ''немац''", па немачки аутомобили већ годинама заузимају првих пет места на листи најпродаванијих: први је Фолксваген, а следе Ауди, BMW, Опел и Мерцедес.

Другу годину заредом најтраженији модел на сајту "Половни аутомобили" је Ауди А4, а одмах иза њега Ауди А6, затим BMW "тројка", а на четвртом месту је поново играч из BW групације - Голф.

Екологија и најава забране увоза појединих категорија возила, како се наводи, обележили су тржиште половних аутомобила у 2019. години.

У први мах говорило се о забрани увоза возила која имају Еуро 3 и Еуро 4 моторе, затим да би могао бити забрањен увоз свих возила старијих од 10 година. Ипак, пред крај године стигао је нешто ублаженији став на ту тему у виду најаве да ће бити забрањен само увоз возила са Еуро 3 моторима и то највероватније тек од 2021. године.

Јавност је додатно узбуркало подсећање да ће од јула 2021. године количина штетних материја у издувним гасовима бити услов за пролаз техничког прегледа и процене да би чак и до милион возила могло да остане нерегистровано.

Међу кључним факторима приликом одабира аутомобила јесте свакако цена, па се самим тим поставља питање како су све те најаве утицале на цене "половњака". Анализа показује да тржиште на те најаве није реаговало и да су осцилације готово минималне.

Током читаве године просечна цена аутомобила у зависности од Еуро стандарда мотора била је: за Еуро 3 - 2.200 евра, Еуро 4 - 4.150 евра, Еуро 5 - 8.900 евра и Еуро 6 - 18.750 евра.

Чак 73 одсто увезених аутомобила су дизелаши и они су у просеку били за око 25 одсто скупљи од бензинаца.

Што се тиче потражње, посетиоци сајта "Половни аутомобили" највише су били заинтересовани за аутомобиле у вредности од 1.000 до 2.000 евра, чак 26 одсто њих је претраживало аутомобиле у том ценовном рангу.

Иза њих су они са ценом од 2.000 до 3.000 евра (19 одсто), а затим аутомобили чија је цена била између 3.000 и 5.000 евра (15 одсто).

Дизелаши су и даље најпопуларнији и већ годинама држе прво место.

Чак 45 одсто посетилаца сајта тражило је аутомобил на то гориво. Интересовање за бензинцима од 28 одсто је на истом нивоу као прошле године, док је заинтересованост за аутомобиле који имају уграђен гас нешто мање и пало је са 22 одсто на 18 одсто.

За возилима на хибридни и електрични погон и даље је слабо интересовање.

Што се тиче кубикаже, годинама су ствари непромењене и убедљиво највише се траже аутомобили са мотором до 2.000 кубика.

Све док буде постојао тзв. порез на луксуз, односно знатно скупља регистрација за кола са мотором запремине веће од 2.0 литра, тешко да се може очекивати за њих веће интересовање возача, оцењује се у информацији овог портала.

Према подацима Републичког завода за статистику, од јануара до октобра ове године увезен је 97.751 аутомобил, док је у истом периоду 2018. увезено 81.796 "половњака".

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести