Немачки „дизелаши“ изазвали потрес на европском тржишту „половњака“

Дилери широм Немачке на својим плацевима већ имају око 300.000 возила с дизел-моторима Еуро 5 норме које не могу да продају. Досадашњи власници су их продали из разних разлога, па и будућих закона који ће се односити на старије дизелаше.
1
Фото: Dnevnik.rs

Забрињава чињеница да би велики део тих аутомобила које Немци неће, мога завршити на нашем тржишту и околини. У Босни је већ регистрован повећан увоз дизелаша, а слично је и у другим балканским државама.

Немци не желе ни да чују за таква возила управо због могућности коју је најавила немачка влада – да ће забранити улазак старијим дизелашима у веће градове као што су Штутгарт и Минхен, пише сајт „Д-мотион”.
По анкетама које су обављане међу дилерима свих марки половних возила, три четвртине је изјавило да мора да значајно спушта цену возилима. Исто толико њих потврдило је да произвођачи не пружају довољну подршку да би се ти мртви лагери некако продали. Сви су једногласни у ставу да је потребно да влада што пре донесе јасне законе, а с њима и услове од када и под којим критеријумима та возила неће моћи да се возе. При том, бројна возила која чекају купце производила су се до пре годину и по.

Дилери широм Немачке на својим плацевима већ имају око 300.000 возила с дизел-моторима Еуро 5 норме које не могу да продају

Иако су „ВЊ фрупа”, „Дајмлер” и БМЊ прихватили да софтверски унапреде дизелаше новије производње, којих има око пет милиона, и тиме им продуже легалну употребу у градовима, постоје и они који верују да софтверско унапређивања неће довољно смањити емисију отровних гасова.
Готово 30 одсто испитаних возача дизелаша у Немачкој изјавило је да ће покушати да што пре прода своје атомомобиле због све бржег пада њихове вредности, поготово уз програме субвенција које од ВЊ-а иду и до 10.000 евра ако се довезе стари дизелаш и купи возило исте марке. Проблем тог програма је у томе што обезвређује половне аутомобиле, који су довезени на замену по принципу старо за ново.


Купци – овце за шишање

Највећи парадокс је у томе што су исти ти, данас „фуј, фуј” дизелаши до пре неколикогодина дизани у небеса са својом малом потрошњом и ефикасношћу. Данас једно, сутра друго. А купци кô купци, били овце за шишање.


То су подаци само за Немачку, а масовна хистерија, која је, по многима, или касно почела или снажно исфабрикована од моћних лобија, тек ће почети у бројним развијеним земљама ЕУ и ван ЕУ. Само је питање ко ће вештије или мање вешто да се реши половњака које више неће желети да види на својим улицама.

Е. Дн.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести