НОПС покреће кампању Чувај се мачке у џаку-купуј легално

БЕОГРАД: Национална организација потрошача Србије (НОПС) најавила је данас да покреће кампању "Чувај се мачке у џаку - купуј легално" чији је циљ да едукује потрошаче о последицама куповине нелегалних производа и могућностима заштите права потрошача приликом тих куповина.
NOPS

Како је казао председник НОПС-а на данашњој конференцији за новинаре Горан Паповић, акцију су подржали министарства привреде и трговине, туризма и телекомунијација Србије као и компанија Самсунг.

"Назив кампање Чувај се мачке у џаку на симболичан начин осликава ризик који потрошачима доноси оваква куповина. Позивамо и остале компаније и дистрибутере да се активно укључе у ову кампању и дају свој допринос у циљу што квалитетније едукације потрошача", рекао је Паповић.

Према његовим речима, НОПС већ четири године има своју базу у којој је више од 30.000 пријава потрошача, а само у 2016. је регистровано чак нешто више од 11.500 приговора који су се односили на купљену техничку робу и на мобилне телефоне.

Од приговора на техничку робу и телефоне, како је прецизирао, половина се односила на непостојање гаранције, око 22 одсто на квалитет робе и услуга, око осам одсто приговора је било на испоруку робе и извршене услуге, док је 19 одсто било осталих пријава.

Паповић је нагласио и да подаци НОПС-а показују да се највише пријава потрошача , када је реч о техничким производима односи на телевизоре, око 88 одсто, затим на телефоне око 65 одсто, затим на машине за веш 31 одсто и на фрижидере око 18 одсто.

Он је најавио да ће се ова кампања "Чувај се мачке у џаку-купуј легално" проширити и на прехрамбену робу , као и на банке, јер како је нагласио „Србија не може бити депонија и роб великих лобиста и шверцера".

Паповић је казао и да је у плабну да пријаве потрошача почну евидентирати по моделу и типу робе, јер се тако лакше може утврди који су производи подложнији нелегалној трговини.

"Када смо затражили да нам познате компаније кажу како да препознамо, да ли су неки производи оргинални или не они су нам казали да ћемо тиме само још више помоћи људима који се баве тим кривотворним послом да што више свој нелегални производ приближе оргионалу", рекао је он.

Паповић је навео и да потрошаци треба да буду веома обазриви и приликом он лајн куповине, наглашавајући да је око 90 одсто куповине на интернету нелегално, јер лиценце за такву трговину има свега четири или пет компанија у Србији.

Према његовим речима у оквиру ове кампање НОПС планира и да спроведе бројне активности како би едуковао грађане и указао на важност куповине легалних произвиода уз загарантована права која им таква куповина обезбеђује, подсећајући да НОПС има преко 126.000 пратилац на друштвеним мрежама и да функционише онлајн кумуникација.

Помоћник Министра привреде Јован Петровић је казао да је то министарство подржало ову кампању из разлога што је њен циљ да се заштите грађани и потрошачи, као и да се мотивишу да купују легално како би били безбедни и не угрожавају свој живот и безбедност своје имовине и животне средине.

"Подржали смио ову акцију јер смо сви заједно на истом циљу са невладиним сектором, а то је борба против сиве економије", рекао је Петровић.

Он је подсетио да је Министарство привреде покренуло и акцију "Безбедност нема цену", која говори о српском знаку усаглашености који мора да се нађе на свим произвоодима који нису прехрамбени јер они гарантују да је производ легално стављен на тржиште Србије и да је неко одговоран за тај производ ако се нешто деси, а потрошачима гарантује безбедност.

Помоћник Министра трговине Лидија Стојановић казала је да Закон о заштити потрошача штити потрошаче само при куповини од регистрованих трговаца, и да потрошачи морају да знају да су они ти који су најважнији у одлуци да ли ће куповати мачку у џаку, или не.

Директор маркетинга у компанији Самсунг Милан Вујовић казао је да је та компанија одлучила да подржи ову акцију јер је она важна за потрошаче у Србији који све чешће вођени ценовном компонентом постају жртве илегалних канала дистрибуције, јер купују производе познатих потрошача без гарантних листова који им гарантују квалитет, сервисирање и замену у овлашћеном року.

"Едукација грађана кроз овакве и сличне кампање је најбољи начин да се потрошачи заштите од злоупотреба", ракао је Вујовић.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести