ПОРАСЛА КУПОВИНА АУТОМОБИЛА Највише волимо НОВЕ бензинце, али је половњака ипак највише ЕВО И КОЛИКО

У односу на септембар прошле године, у Србији је продато шест одсто више нових аутомобила.
а
Фото: Dnevnik.rs

Ипак, по речима генералног секретара Српске асоцијације увозника возила и делова Бориса Ћоровића, то је 16 одсто мање у односу на период пре пандемије. Он је рекао и да је првих девет месеци ове године увезено око 90.000 половних аутомобила, највише оних који задовољавају euro 3 и 4 издувне норме, да аутомобили старији од 10 година чине више од 80 одсто увоза, те да број половних аутомобила у Србији износи 83 одсто.

- Очекује се да ће до краја године број новорегистрованих аутомобила бити 25.500 - рекао је Борис Ћоровић. - На тржишту Европске уније раст продаје нових аутомобила износи 17 одсто, а то је 30 одсто мање у односу на период пре пандемије.

Међу новим возилима у Србији најпродаванији су бензинци - 54 одсто, а следе хибридна возила - 22 процента, дизелаши - 19 одсто, осталих је четири одсто, а свега један одсто је електричних аутомобила.

Око 80 одсто увезених аутомобила старији од 10 година

- Процена је да у нашој земљи има укупно 1.700 електричних возила, али то не треба да нас разочара, пошто је пре само четири године број продатих електричних аутомобила био на нивоу статистичке грешке. Ни једна држава није успела да омасови процес електрификације без субвенција и подстицаја за куповину електричних возила - рекао је Ћоровић.


Голф, пасат, поло

- За период од јануара до августа ове године просечна цена половњака старих до пет година била је 30.597 евра, они стари од шест до 10 година - 14.898 евра, возила стара од 11 до 15 година у просеку су коштала 6.794 евра, од 16 до 20 година - 3.570 евра. У првој половини године купци су се најрадије одлучивали за возила фолксвафген (голф, пасат и поло), а потом следе фијат пунто, ауди а4, опел (корса и астра), рено клио, шкода октавиа... - рекао је Величковић.


По његовим речима, у  Србија има три пуњача за електрична возила на 100.000 становника, док је у ЕУ ситауција много другачија - предњачи Новершка - 538, Холандија - 279 и Словенија - 92.

- У ЕУ предњаче хибридна возила и има их 35 одсто, бензинаца је за проценат мање, електричних возила 15 одсто, дизелаша 13 одсто и осталих три одсто - рекао је Ћоровић.

Када се говори о половњацима, по речима Петра Величковића с интернет портала „Половни аутомобили”, купци су наклоњенији аутомобилима с дизел мотором јер је близу 65 одсто свих половних аутомобила из увоза продатих на ауто-плацевима и први пут регистрованих у Србији - дизелаши.

- Генерално, ситуција на домаћем тржишту половњака није ни претерано добра, али није ни катастрофална - каже Величковић. - Наиме, цене половњака константно расту, те су за првих шест месеци ове године просечне цене свих путничких аутомбила оглашених на нашем сајту порасле око пет одсто, а тај проценат је сличан оном из истог периода прошле године.

Кад је реч о годишту, истакао је Величковић, у првој половини ове године најтраженији су били аутомобили произведени између 2007. и 2011. године - возила с euro 4 и euro 5 емисионим стандардом и она чине 42,8 одсто укупне продаје половних аутомобила из увоза.

Д. Млађеновић

Фото: Dnevnik.rs

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести