МАЛО СМО СЕ ДОВЕЛИ У РЕД СА САОБРАЋАЈНИМ ПРОПИСИМА Око 87% возача у Србији користи сигурносни појас, ДА ЛИ ЈЕ ТО И ДОВОЉНО?

БЕОГРАД: Око 87 одсто возача путничких аутомобила користи сигурносни појас, док се 70,2 одсто млађе деце превози у дечјим ауто-седиштима, показали су резуултати истраживања, које је спровела Агенција за безбедност саобраћаја.
automobil pojas, www.free-images.com
Фото: free-images.com

Реч је о једном од најзначајних научно-истраживачких пројеката у области безбедности саобраћаја, како у Србији, тако и у свету - пројекту Истраживање индикатора перформанси безбедности саобраћаја у Републици Србији, који је реализован је и 2023. године, саопштила је данас Агенција за безбедност саобраћаја.

Истраживачи су обишли сваку од 161 локалне самоуправе у Републици Србији и том приликом забележили понашање више од 245.000 возача моторних возила, као и више од 145.000 пешака, након чега је уследила обрада података и припрема извештаја за све локалне самоуправе и извештаја за републички ниво.

Истраживање је показало и да 96,3 одсто возача путничких аутомобила није користило мобилни телефон за време вожње у току мерења, док је 54,9 одсто њих поштовало ограничење брзине у насељу, при просечној брзини од 50,5 километара.

Фото: Град Нови Сад

Када је реч о пешацима, њих 83,6 одсто поштовало је зелено светло на семафору; 76,6 одсто деце основношколског узраста прописно је прелазило коловоз на обележеном пешачком прелазу, док је 0,55 одсто возача у саобраћајном току управљало возилом под дејством алкохола.

Као и сваке године, вредности су приказане и табеларно, а сваки становник  Србије може да провери колико се возача и пешака, у локалној самоуправи у којој живи, понаша безбедно у саобраћају и упореди вредност са другим локалним самоуправама.

Агенција за безбедност саобраћаја је, у циљу подстицања оних који су најодговорнији, спровела вид такмичења градова и општина у безбедном понашању и најбезбедније промовисала на својим друштвеним мрежама.

Подаци о вредностима индикатора указују на кључне проблеме у безбедности саобраћаја и имају важну улогу у стратешком управљању безбедношћу саобраћаја, посебно након усвајања Стратегије безбедности саобраћаја, у којој су дефинисане циљне вредности за 2025, 2027. и 2030. годину.

Фото: pixabay.com

Остваривањем циљних вредности може се допринети остваривању најважнијих циљева Стратегије безбедности саобраћаја, а то су смањење броја смртно страдалих за 50 одсто, у односу на 2019. годину и саобраћај без смртно страдале деце од 2030. године, наводи агенција.

Такво схватање подстиче примену мера и активности, а посебно у вези са појединим индикаторима чије циљне вредности захтевају веће напоре, па се на пример од 2025. године очекује да проценат употребе сигурносног појаса на задњем седишту буде 35 одсто, при чему је 17,1 одсто вредност овог индикатора у 2024. години.

Вредности индикатора су и ове године приказане у "позитивистичком" смислу.

Агенција за безбедност саобраћаја истиче да се на овај начин не представљају подаци о учесницима у саобраћају, који се понашају небезбедно, већ о учесницима који се понашају безбедно.

Само се вредности индикатора, који се односе на вожњу под утицајем алкохола, још увек, представљају на начин да се приказује проценат оних возача, који су под утицајем алкохола већем од законом дефинисаног.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести