Министарство: Погинуо мајор Роберт Калоци, истрага у току

Пилот мајор Роберт Калоци је погинуо, а пилот мајор Александар Матић је превезен на ВМА након што се школско-борбени авион "супергалеб Г-4" срушио јуче пре подне код Ковачице. Повређени пилот ван животне опасности.
1
Фото: Tanjug

Поводом трагичног догађаја, министар и начелник Генералштаба дошли су на ВМА, где је министар Александар Вулин рекао да је повређени мајор Александар Матић ван животне опасности, да се опоравља и да лекари на ВМА брину о њему.

Вулин је у обраћању новинарима рекао да је мајор Роберт Калоци смртно страдао током тренажног лета на школско-борбеном авиону, а да је са њим на редовном задатку био и мајор Александар Матић.

Министар је у своје име и у име свих припадника Војске Србије изразио најдубље саучешће породици погинулог пилота и навео да је то што се десило страшна и велика трагедија, да је ВС, као и читав народ, уз породицу Калоци.- Истрага је покренута и о резултатима ћемо вас известити у најкраћем року у складу са законом - рекао је Вулин.

Надлежни тужилац је на био на лицу места и у току је истрага. Истражни органи Војске су обавили увиђај и завршили прикупљање доказа на земљи.

Министарство одбране је саопштило да се школско-борбени авион „супергалеб Г-4“, Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије, којим су управљали пилоти из Центра за летна испитивања Техничко опитног центра, срушио се јуче око 9.50 часова у рејону општине Ковачица.

Одмах по сазнању о несрећи, на лице места је упућена екипа Службе трагања и спасавања РВ и ПВО.

Мајор Калоци је обављао дужност опитног пилота у Центру за летна испитивања Техничко-опитног центра. Живео у Ковину као подстанар са супругом Снежаном, која је незапослена и сином Марком.

Према медијским извештајима све се одиграло веома брзо. Авион је нагло изгубио висину и пао између села Ковачице и Идвора. Пилоти су катапултирали и затим пали на њиву, а летелица је завршила на око 500 метара даље и зарила се у земљу. Око ње је била  је велика количина земље.


Саучешћа Вучића, Брнабић и Додика

Председник Србије Александар Вучић упутио је јуче телеграм саучешћа породици страдалог пилота Војске Србије, мајора Роберта Калоција.

"Примите изразе најдубљег саучешћа поводом погибије Вашег супруга и оца, који је изгубио живот обављајући часно своју дужност. Тешко је у тренуцима неизрецивог бола упутити речи утехе члановима породице, која је изгубила свог најмилијег", наводи се у телеграму саучешћа председника Вучића.

Телеграм саучешћа упутила је предсдника Владе Србије Ана Брнабић.

"Потресла нас је вест о несрећи у којој је страдао пилот мајор Роберт Калоци. Његова погибија велики је и ненадокнадив губитак за вашу породицу и све његове колеге, припаднике Војске Србије. У своје име и у име чланова Владе Србије, упућујем изразе најдубљег саучешћа" - навела је Ана Брнабић.

Председник Републике Српске Милорад Додик упутио је телеграм саучешћа председнику Србије Александру Вучићу поводом пада војног авиона у којем је смртно страдао пилот, мајор Роберт Калоци.


Мештани кажу да су током јутра чули прасак и видели како се авион срушио на једној страни њиве, док су се на другој страни пилоти катапултирали.

Један службеник општине Ковачица, који није желео да буде именован, каже да је био близу места догађаја и да му се учинило да је авион "принудно слетео", а не да се срушио. Према његовим речима, на лицу места налазила су се четири војника, а након инцидента дошла су кола Хитне помоћи и полиција.

Фото: Dnevnik.rs

- Чуо сам снажан звук, као гром да је ударио негде, погледао сам горе и видео два падобрана како падају - прича сведок трагедије Владимир Кухарик. - Налазио сам се на пијаци, причао сам с пријатељем када смо видели падобране на небу. Помислили смо да је у питању нека вежба, а пола сата касније чули смо да је пао авион - каже он.


Пореклом из Дорослова?

Мада је према неким информацијама пилот ВС Роберт Калоци, који је погинуо у паду борбеног авиона „супергалеб Г4“ код Ковачице рођен у Сомбору, јуче се у овом граду није могао пронаћи нико ко би ову информацију могао потврдити са са сигурношћу.

Неколико Сомбораца који су с погинулим пилотом били пријатељи на друштвеној мрежи Фејсбук и за које би се дало претпоставити да су му били генерацијски блиски, није јуче одговарало на новинарске упите овакве врсте, што и не чуди с обзиром на природу посла којим се бавио али и чињеницу да је још као средњошколац приступио војсци.

Оно што је непобитно је да је ово презиме релативно често у једном од најмањих села сомборске општине, Дорослову, али ни у њему ниједан извор није могао да потврди да је трагично страдали пилот управо из њиховог села.


Мештанин објашњава да је чуо да су људи који су радили на оближњим њивама притрчали у помоћ једном од пилота.

- После смо и ми дошли до њиве. Ту је био авион, али није се видео, јер се од пада на земљу укопао. Видели смо кацигу, седиште, делове падобрана. Ја авион нисам видео, али причао сам са пријатељем који јесте и каже да је летео јако ниско - каже Кухарик.

Сведок догађаја објашњава да је место пада авиона удаљено скоро километар од места пада пилота.

Други сведок, Јан Бољарац, каже да се у тренутку несреће налазио у пољу и да је видео када су се пилот и копилот падобраном спустили на земљу.

- Одмах сам им притрчао, обојица су дисала. Онога што је касније умро сам откопчао и позвали смо Хитну помоћ. Међутим, када је хитна стигла, он је издахнуо - испричао је узнемирени Бољарац.


Г-4  развијен у Жаркову, на небу од 1984-те

Школско-борбени млазни авион “супергалеб Г-4” последњи је серијски произвођени авион југословенске авио-индустрије а у наоружању је од 1984. године.

За југословенско ратно ваздухопловство произведено је укупно 85 авиона Г-4.

“Супергалеб” је развијен у Ваздухопловно-техничком институту у Жаркову да замени старији “галеб Г-2”, а први прототип авиона полетео је 18. јула 1978. године. Серијска производња почела је 1983. године а увођење у оперативну употребу почело је наредне године. Авион покрећу британски мотори “Ролс-ројс вајпер” и развија максималну брзину од 910 километара на сат. Од наоружања носи двоцевни топ ГШ-23, калибра 23 милиметара, и нешто мање од две тоне бомби и ракета.

У Војсци Србије Г-4 се користи у 252. школско-тренажној авијацијској ескадрили у Батајници, 241. ловачко-бомбардерској ескадрили у Краљеву и у Сектору за летна испитивања.

Шест авиона “супергалеб” купила је почетком 1990-их година тадашња Бурма, а ти авиони су коришћени у Ратном ваздухопловству Републике Српске и у Црној Гори.


Е. С. Х

EUR/RSD 117.1197
Најновије вести