Тема “Дневника”: Тинејџери најчешће жртве напона од 25.000 волти

НОВИ САД: Петнаестогодишњи С. Л. тешко је повређен од струјног удара, након што се, на железничкој станици Шид, попео на вагон теретног воза.
pruga, tanjug
Фото: Tanjug / video

Екипа Хитне помоћи је одмах изашла на лице места и указала му неопходну помоћ, након чега је дечак, због тежине повреда, пребачен на Институт за здравствену заштиту деце и омладине Војводине у Новом Саду.

Дечак је у болницу примљен с тешким опекотинама, које има на 60 одсто тела.

- Пацијент је тешког општег стања, интубиран је и животно је угрожен. Повређени петнаестогодишњак се налази у јединици интензивне неге дечје хирургије, а његово здравствено стање се прати и под надзором је лекара - казала је дан након несреће портпарол те здравствене установе др Андреа Ђуретић.

Како “Дневник” незванично сазнаје, дечак је у понедељак увече био у друштву двојице другара, када се, изненада, попео на вагон теретног воза који се налазио у железничкој станици Шид. Према речима житеља овог сремског места, несрећа се догодила у понедељак увече нешто пре 20 часова, када се тинејџер, највероватније, из радозналости попео на вагон. У једном моменту се видео бљесак, након чега је струјни удар дечака одбацио с вагона.

Око месец дана раније, 25. јула, његов вршњак из Параћина - В. М. такође је на железничкој станици доживео струјни удар. И овај тинејџер је био у друштву два другара када га је, након што се попео на вагон воза, ударила струја. После збрињавања у ћупријској болници, тинејyер је, због тежине повреда, пребачен за Београд.

Нажалост, у несрећи која се догодила 7. маја, двадесетогодишњи младић страдао је од струјног удара из контактне мреже, када је покушао да се попне на вагон теретног воза на железничкој станици у Руми око 3.20 часова. На лице места изашли су припадници МУП-а и екипа Хитне помоћи, која је повређеног младића превезла до болнице, где је и преминуо.

Настрадали младић је на железничкој станици био с другом и чекао воз за Шабац, који је требало да крене у 3.45 часова. Међутим, према незваничним информацијам, нешто пре поласка воза, двадесетогодишњак се попео на теретни вагон и у тренутку када је кренуо да силази ударила га је струја. Према речима житеља Руме, претпоставља се да се несрећни младић попео на вагон како би направио селфи.

Због пењања на вагоне, од последица струјног удара из контактне мреже годишње на српским пругама настрадају три до четири особе, а најчешће је реч о младима.

У периоду од 2016. до краја јула ове године догодила се 31 несерећа као последица струјног удара на пругама у Србији. Од тог броја 12 особа је погинуло, док је 22 тешко повређено. У овој години било је шест оваквих несрећа.

Менаџер "Инфраструктуре железнице Србије" Ненад Станисављевић је раније за Танјуг истакао да половину од укупног броја погинулих и повређених од 2016. чине млади, углавном тинејyери, старости 14, 15 и 16 година. Станисављевић је нагласио да ИЖС често апелује и упозорава да је пењање по вагонима, али и ходање по шинама опасно и да се може завршити смрћу или тешким опекотинама.

Указао је да се углавном млади пењу на теретне вагоне јер су приступачнији због степеница, и то чине из два разлога - или да би се доказали пред друштвом или да би направили селфи.


Едукација најбоље решење

Говорећи о решењима, Ненад Станисављевић је објаснио да је немогуће оградити три и по хиљаде километара пруга у Србији, као и да је тешко искључити струју јер међу вагонима има оних који чекају на саобраћај.

Најбоље решење је едукација младих и информисање о опасности струјног кола.

- Све наше железничке станице имају окачена упозорења да није дозвољено кретање по прузи, али и медији нас подржавају и стално преносе наша упозорења и апеле о опасности струјног кола како би се спречили трагични случајеви - рекао је Станисављевић и додао је и да су предавачи ИЖС обишли велики број школа како би упозорили углавном дечаке од првог до четврог разреда.


Објаснио је и да у неким ситуацијама није неопходно да се попну на вагон, већ је довољно да упадну у струјно коло које је удаљено и по пет или шест метара од каблова и задобију тешке опекотине од струје јер кроз каблове протиче струја снаге 25.000 волти.

Овим проблемом се не суочавају само српске железнице, већ да је то глобални проблем.

Станисављевић каже да је тај проблем распрострањен по читавој Србији, те да су се несреће на пругама дешавале и у Шиду, Суботици, Јагодини, Руми, Великој Плани, Нишу...

По мишљењу психолога, млади имају потребу да се доказују и веома често нису свесни ризика у који се упуштају приликом прављења селфија и видео-клипова. Те ситуације се дешавају када се технологија да у руке детету, које се фотографише и снима на местима где други не смеју, а то су обично места која су врло опасна.

Таквим авантурама склонији су млади до 21 године јер немају осећај страха и нису свесни последица које могу проистећи из њихових поступака, појашњавају стручњаци. Један од фактора зашто су селфији постали толико популарни, по њиховим речима, јесте жеља да се повежемо с људима који нас окружују преко фотографија уз помоћ којих себе представљамо другима и свету. Тренд сликања селфија заправо хара светом, а људи често не размишљају о сопственој безбедности у жељи да направе што луђу фотографију.

Д. Николић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести