СРПКИЊЕ ПОЛУДЕЛЕ ЗА ОВОМ ДИЈЕТОМ За 10 дана шест кила мање, а ево у чему је ТРИК (ФОТО)

Многи људи желе да на брз начин изгубе вишак килограма, а иако је то у теорији могуће, нутриционисткиња Марија Глушац истиче да није здраво, али ни одрживо на дуже време.
n
Фото: Ilustracija/pixabay.com

На питање да ли је могуће на пример изгубити 6 килограма за 10 дана, нутриционисткиња Марија Глушац је у емисији 150 минута одговорила:

"Да бисмо изгубили тај број килограма за тако кратко време, морамо бити у јако великом калоријском дефициту, односно да уносимо мало хране, мало калорија, што углавном може касније резултирати падом имунитета, лошијом крвном сликом и слично, што опет не може бити без последица. А и кад губимо тако брзо, то је већински вода која је отишла, а не да смо изгубили масти".

Иако не постоји стриктан број килограма који се губи недељно, оквирна рачуница је оваква:

Неки просек је од пола килограма, до кило и по – две, у зависности од тога колики вишак килограма има човек. Тако да, неко ко има мањи вишак, вероватно ће губити од пола килограма до килограм недељно, док ће они који имају мало већи вишак моћи да изгубе између кило и по и два и по, наводи Марија Глушац.

У мору разних дијета, нутриционисткиња истиче да не постоји она која ће свима одговарати, али да је медитеранска такорећи најздравија:

Медитеранска дијета, где се исхрана базира на маслиновом уљу, риби, семенкама, орашастим плодовима, интегралним житарицама. Ти људи који живе на мору су углавном фит. Такав режим исхране је нешто чему сви треба да тежимо, али опет, не воле сви рибу и онда и ту је тешко да кажемо да је за сваког, каже Марија.

Фото: pixabay.com

На питање од чега зависи успех губитка килограма, нутриционисткиња истиче:

"Колики је вишак, какве су навике биле пре него што смо кренили у сам процес мршављења. Сматрам да је та трајна промена навика једино што је одрживо на дуге стазе".

Како је додала, здрав однос према храни је веома важан, јер тада и долазе с временом резултати.

Опште смернице за губитак килограма:

уоброченост, 3 главна оброка и једна до две ужине;

унос довољно течности, 30–35 мл по килограму масе;

150 минута недељно физичке активности;

смањити унос рафинисаних шећера, слаткиша, сокова, грицкалица, оне су високо калоричне, а немају нутритивну вредност.

Фото: pixabay.com

На питање од чега зависи да ли ће неко брже или спорије мршавити, Марија Глушац каже да то углавном има везе са здравственим стањем:

"Имамо особе које имају проблем са дијабетесом, инсулинском резистенцијом, успореним радом штитне жлезде и слично и то може да успори цео процес мршављења".

Дневник/Еспресо

EUR/RSD 117.0764
Најновије вести