Продато 30.731 нових возила, шкода и даље број један

БЕОГРАД: У Србији је у 2018. години продато 30. 731 нових аутомобила, што је раст од око седам-осам процената у односу на протеклу годину, кажу у Српској асоцијацији увозника возила и делова уз оцену да тржиште аутомобила у Србији расте због бољих услова финансирања, лакше набавке и појефтињења возила.
milos petrovic
Фото: Tanjug (video)

У Србији су се 2018. највише продавала возила марке “шкода”, затим “фијат”, “фолксваген”, потом “рено”, “дачиа”, “хјундаи”, а значајно интересовање владало је за јапанске аутомобиле.

Председник Асоцијације Милош Петровић рекао је да је према подацима МУП-а, и критеријуму први пут регистровано ново возило, прошле године укупно регистровано 30. 731 возило, а од тог броја, 25.000 чине путничка и 5.500 лака комерцијална возила до 3, 5 тона.

Према тим подацима види се да смо се “вратили” на 2011. годину кад је продато 30.000 возила, али смо далеко од 2008. када је продато 60.000 возила, рекао је Петровић.

У Србији је 2018. највише интересовања било за возила марке шкода, затим фијат, фолксваген, потом рено, дачиа, хјундаи. 

Говорећи о томе шта је утицало на већу продају нових аутомобила, Петровић је рекао да је највише утицало то што је сада никад лакша набавка возила, затим то што се све више удружују финансијске институције, продавци, осигуравајуће куће, и самим тим лакше долази до кредита, поједностављена је процедура, а аутомобили никад нису били јефтинији.

Такође приметно је и да је повецана и продаја луксузних аутомобила из премиум сегмента и то мерцедеса, аудија, bmw-а.

Сва три луксузна бренда су се врло добро продавали, а као нови брендови су се појавили и рендз ровер, ферари, масерати, ролс ројс, и приметно је да се та луксузна возила све боље продају, навео је Петровић.

Што се тиче продаје електричних возила, то је и даље на  нивоу штатистичке грешке, истиче саговорник Танјуга.

Он наводи да је, од када је почео тренд електрификације, продато свекупуно 400 возила који су еколошки чиста.

Ипак, приметан је тренд да компаније све више прелазе на еколошки цишта возила, па је важно да постоје како подстицаји за то, тако и одговарајућа инфраструктура.

Петровић каже и да је поражавајуће то што се сваке године увози велики број половних возила.
Србија је једина земља у свету где се може увести из 2000. године аутомобил, практично стар 19 година, рекао је Петровић.

Како каже, потом се власници срећу са проблемима да та возила не могу да прођу технички преглед звог нове уредбе. 

У 2018. 143.000 половних аутомобила је ушло у Србију, а претходне 157.000, што значи да је мање половних возила ушло у земљу, јер се најављује да неће моћи да се региструју ако имају недозвљену емисију гасова, рекао је Петровић.

Увоз односно продаја половних возила је пет пута виша него нових аутомобила, а 90 одсто њих има Еуро 3 норму, сто је већ забрањено у Европи, указује саговорник.

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести