СТАРА ПРУГА између Петроварадина и Беочина постаје ЗЕЛЕНИ КОРИДОР

Претварање железничке пруге Петроварадин - Беочин у зелени коридор није новина и о том плану се већ годинама говори, с тим да је урбанистички пројекат био на јавном увиду у фебруару.
2
Фото: Dnevnik.rs

Некадашња пруга одавно је зарасла у коров, а сада постоји план деа овај део Срема уз Дунав добије туристичку атракцију. На једном од најкраћих пружних праваца предвиђена је двосмерна бициклистичка стаза ширине 2,5 метара, која ће бити асфалтирана, и уз њу готово метар ужа пешачка (1,6 метара) од дробљеног камена, опеке или ће пак у зависности од локације бити уграђене гранитне коцке.

Железничке станице Сремска Каменица, Лединци и Беочин биће преуређене и ту су планирани рекреативни садржаји, културни центри и простори за окупљање. Изузетак је станица у Петроварадину јер је на траси међународне пруге Београд - Нови Сад - Будимпешта.

Железничка сигнализација, дрвене бандере, рампе и друга поратећа опрема и елементи, који представљају сведочанство о некадашњој намени трасе биће задржани.

Фото: Dnevnik.rs
17 километара стаза за пешаке и бициклисте

На неколико места поред зелене трасе биће уређени паркинг простори за путничка возила - код железничких станица Петроварадин, Сремска Каменица, Лединци и Беочин и “Инвента”. Сва одморишта, односно око 19 места за релаксацију, биће опремљена урбаним мобилијаром, клупама и кантама, информативним таблама, чесмама, а предвиђени су и соларни панели за допуну мобилних телефона, те уређене сервисне станице за бицикле… На станицама Сремска Каменица, Лединци и Беочин налазиће се пуњачи за електричне бицикле.

Оригинална грађевина беочинске станице из 1892. године биће очувана, док ће део објекта, који је надограђен педесетих година прошлог века бити срушен. Пројектанти предлажу да објекат буде преуређен, те да ту буде музеј, а могуће је и формирање амфитеатра и инфо зоне.

Станица у Лединцима биће комплетно реконструисана и ту изграђена и продавница. На том делу стазе планиране су амбијенталне целине за одмор и рекреацију, док је Видиковац предвиђен на улазу у станицу Сремска Каменица.

1965. године укинут је  путнички саобраћај, док се теретни, углавном за потребе беочинске цементаре и понекад војске, с мањим прекидима одвијао до 2006. године

О једном од најкраћих пружних праваца, дужине 17,5 километара, од 2016. године и званично се говори у прошлом времену, пошто је ЈП Железнице инфраструктура донела коначну одлуку о укидању пруге Петроварадин - Беочин, иако је њено напуштање почело деценијама раније. Путнички саобраћај укинут је још 1965. године, док се теретни, углавном за потребе беочинске цементаре и понекад војске, с мањим прекидима одвијао све до 2006. У претходних десетак година, у неколико наврата је најављивана ревцитализација пруге, а говорило се и увођењу туристичких тура.

Фото: Пројектна документација

Беочинска цементара је чак, у неком моменту, изразила спремност да заједно са „Железницама Србије“ учествује у реконструкцији како би се поново увео теретни саобраћај. Током 2008. и 2009. већ се причало и о улагању од 16 милиона евра, неопходних да се пруга између Петроварадина и Беочина реконструише и модернизује... Цементара је у међувремену изгубила интересовање за тај пројекат што због реорганизације свог транспортног система, што због  губљења лидерске позиције на тржишту те је уследила одлука о потпуном укидању. Истовремено, појавила се нова идеја – претварање 17 километара дуге  пруге у зелену стазу за пешаке и бициклисте.

Ј. Вукашиновић

Н. Перковић
 

EUR/RSD 117.1131
Најновије вести