Упозорење возачима: Нови радари у зони четири основне школе

У оквиру одржавања и унапређивања опреме за контролу и праћење саобраћаја, Град набавља изменљиве знакове с доплер-радарима, односно брзинске дисплеје, који ће бити постављени у зони четири осмолетке - “Јован Поповић” у Новом Саду, “Ђура Јакшић” у Каћу, “Мирослав Антић” у Футогу и “Иво Андрић” у Будисави.
 Brzinski displeji i prelazi kod škole Foto: vrbas.net
Фото: Брзински дисплеји и прелази код школе Фото: врбас.нет

Набавка и уградња укупно осам уређаја коштаће готово шест милиона динара с ПДВ-ом, с тим да ће код сваке образовне установе бити постављена по два знака с радарима. Надлежни у Управи за грађевинско земљиште и инвестиције донели су одлуку да уговор доделе фирми “ДМВ Индустријски контролни системи” из Ниша, која је на тендеру учествовала с новосадским предузећем “Адомне”. Након увођења у посао, одабрани извођачи ће све предвиђене радове морати да заврше за три месеца, као и да за њихов квалитет гарантују две године.

Реч је, иначе, о наставку пројекта управљања саобраћајем у граду, будући да Нови Сад већ има успостављен систем за аутоматско бројање возила, те су одговарајући уређаји постављени на више од 30 места у граду. Осим тога, 2019. године набављени су и први доплер-радари, који су постављени у Улици Максима Горког код ОШ „Ђорђе Натошевић”, као и на Телепу у зони ОШ „Јожеф Атила.

Саобраћајна сигнализација с радарима информише возаче о ограничењу брзине, стварној брзини кретања, али их и упозорава на прекорачење, а одабрана предузећа ће уз знакове морати да испоруче и софтвере за контролу и дијагностику путем таблета или лаптопа. Прикупљени подаци користиће се за анализу саобраћаја и требало би да омогуће детектовање периода када је највише саобраћајних прекршаја, те да помогну откривање насилних возача. Осим тога, софтвер би требало да обезбеди податке о максималној и просечној брзини возила, окупираности улице, броју возила, активности знака и броју прекорачења брзине. Знак с дисплејом мора бити интегрисан у систем надзора и контроле и повезан преко оптичке, жичане или ГСМ/ГПРС мреже, те да буде и компатибилан с већ инсталираним системом.

Предвиђено је да се знакови с доплер-радаром од 200 метара домета, напајају преко соларних панела или с мреже уличне расвете, а максимална потрошња не сме бити већа од 20 вати. Знак с упозорењем „деца на путу” има могућност да на дисплеју прикаже ограничење брзине, а и испод тих натписа су приказани емотикони „осмех” у зеленој боји и емотикон „тужан” у црвеној, зависно од детектоване брзине кретања возила. Како се из тендерске документације може приметити, у доњем делу знака ће се појављивати порука „успори” у црвеној боји или „хвала” у зеленој боји, у зависности од брзине кретања возила. Предвиђено је да у горњем делу знака буду и два жута трептача, као додатна упозорења у случају прекорачења.

Ј. Вукашиновић

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести