Спојен први сегмент Морачице

ПОДГОРИЦА: Данас је завршено спајање једног сегмента распонске конструкције моста Морачица на аутопуту Бар - Бољаре, док се целокупно спајање моста очекује до септембра ове године, саопштено је из Министарства поморства и саобраћаја. 
moraca, pixabay
Фото: pixabay.com

Очекују да ће нови рок за завршетак радова, септембар 2020. године, бити испоштован.

Министар Осман Нурковић са сарадницима и представницима компаније ЦРБЦ, обишао је целу приоритетну деоницу аутопута Бар-Бољаре.

Уз задовољство обимом урађених радова на мостовима, тунелима и отвореној траси, Нурковић је још једном изразио очекивање да ће нови рок за завршетак радова, септембар 2020. године, бити испоштован.

"Потребно је разумевање свих учесника и помоћ извођачу да бисмо дошли до завршетка овог изузетно комплексног пројекта. Није само мост Морачица комплексан за изградњу, већ бих рекао да је и на пример петља Веруша, са вијадуктима и прилазним путевима и мостовима у дужини од скоро километар један од комплекснијих сегмената", оценио је Нурковић.

До сада је, како наводе из Министарства, на конструкцији мостова, односно на позицијама стубова и темеља завршено око 96 одсто радова, док је на распонским конструкцијама завршено око 54 одсто радова.

"Распонска конструкција завршена је у потпуности на три моста: Горње Мрке, Сувовара и Пресло, док је пет мостова: Миштица, Увач 1, Увач 3, Пајков Вир и Јабука завршено у једној траци аутопута", наводи се у саопштењу.

На распонској конструкцији на мосту Морачица, истичу, завршено је 80 одсто радова.

"Завршено је спајање једног сегмента распонске конструкције, док се целокупно спајање моста очекује до септембра ове године. Од укупно 16 тунела, пробијено је 15. Преостало је још 20 метара у десној цеви тунела Матешево. При крају је и изградња горњег дела секундарне облоге, где је степен завршености 94,7 одсто", истичу из Министарства.

Обиласком трасе, како додају, идентификовано је неколико проблема са којим се извођач суочава на терену.

"Договорено је да се проблеми решавају уз укљученост свих актера - Државне ревизионе комисије, управљачке јединице пројекта Монтепут, надзором и инжењерима компаније ЦРБЦ", наводи се у саопштењу.

Министар је подсетио да се поред трасе аутопута у претходном периоду изградило укупно 65 километара приступних путева, што је такође један од бенефита изградње аутопута.

Сви ти радови имали су утицаја и на природу, због чега Нурковић позива све да имају разумевања за евентуалне утицаје, али и подсећа да извођач мора настојати да у мери могућег заштити животну средину.

"Након завршетка пројекта, све се мора санирати, јер ни нама није циљ да изградимо једно добро, а уништимо природу, као друго добро", закључио је Нурковић, пренео је РТЦГ.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести