Б. ПАЛАНКА Преко Цврцине баре пешачки мост од 140 метара

БАЧКА ПАЛАНКА: Ревитализација „Цврцине баре“ и привођење намени регатне стазе са изградњом пратећих садржаја у Бачкој Паланци се сматра за пројекат деценије. Његовом реализацијом, а планиран је већ пар година и по проценама стручњака отвара нове шансе за ову варош на левој обали Дунава и заливног језера „Тиквара“.
Most Backa Palanka/Promo
Фото: Промо

Скоро ће три године како је Одељење за урбанизам и грађевинарство Општине Бачка Паланка одредило локацијске услове за овај пројекат, изгубљено је доста времена, али су недавно одборници усвојили овај пројекат који по папирологији скоро да је на почетку, а до првог ашова упућенији процењују да ће проћи још једна година. Ипак, извесно је да ће се регатна стаза налазити у ревитализованим барама, ближе првим кућама, а не у заливном језеру које се налази у небрањеном делу ове вароши, док се Цврцина бара налази одмах уз град, а испред насипа. Да би се постојеће баре ревитализовале потребно је обезбедити услове, јер се овај део приобаља Дунава налази делом под другим, а делом под трећим степеном заштите. Реализацији овог пројекта посебно се радују житељи ове вароши који станују тик уз баре. Веле, једним делом ова вода се претворила у депонију старих ствари, смећа, отпада од пољопривреде, шпорета, фрижидера...

– Зоне и комплекси туристичко-спортско-рекреативних садржаја треба да су у функцији спорта, рекреације и различитих видова туризма – записали су, поред осталог, овдашњи урбанисти. – Овде ће се моћи развијати излетнички, наутички, ловни, риболовни, па и транзитни туризам. Дозвољена је изградња излетишта, стрелишта, јахалишта, хиподрума, голф терена, купалишта (аква паркова и базена). Овај простор биће погодан за школе у природи, уметничке колоније, летње позорнице, али и за евентуалну градњу хотела, мотела, ресторана, апартмана и кампова...

Фото: Most Backa Palanka/Promo


Стазе по међународним стандардима

На основу раније урађеног идејног решења регатна стаза је предвиђена за сва домаћа, европска и светска такмичења веслачких чамаца, кајака, кануа.

Регатно језеро је пројектовано са шест такмичарских стаза (ширине 6х13,5 метара, плус стаза за загревање). Укупне је дужине 2222 метара, дужина пре стартне стазе је 22 метара, дужина такмичарске стазе 2000 метара, а дужина зауставне стазе и зоне одмора, после циљне линије 200 метара. Планирани су и објекти високоградње који су у функцији регатне стазе, односно са њом ће чинити функционална целину формирајући Центар веслачких спортова.


Пешачко-бициклистички мост који треба да „прескочи“ Цврцину бару, фактички ће бити градски мост и представљаће праву атракцију. Предвиђена је лучка конструкција са затегама распона 140 метара и ширине седам метара. За носећу структуру предвиђена је лучна конструкција. Висина лука биће 21 метар, корисна ширина пет метара (3 метра предвиђено за пешачки саобраћај, а 2 за бициклистички). Дужина интерних саобраћајница са инспекцијском стазом износиће 3.800 метара, а ширина интерне саобраћајнице биће 5,5 метара. Отворен паркинг простор имаће 90 места, помоћни манипулативни простор за привремено паркирање аутомобила и чамаца биће 110 пута 28 метара. Укупна површина обухваћеног подручја биће преко 42 хекатара. Објекат веслачког центра имаће преко 2.400 метара квадратних, трибина скоро 1440 квадрата, циљни торања 413, а судијски торњеви дуж стазе преко 50 метара квадратних.

Пре скоро три године урбанисти су записали: „истичемо да је инвеститор у обавези да пре изградње планираног пешаког моста изгради саобраћајницу која повезује Улицу Светозара Милетића и другу деоницу Шеталишта Милана Јанића. Тачније, саобраћај моторним возилима биће забрањен од последње раскрснице према Цврциној бари, па према Тиквари и Дунаву, односно старој чарди и скелском прелазу, Градској плажи и плажи на језеру. Да би се то могло спровести потребно је направити нов пут од последње ракснице у улици Светозара Милетића која води ка дунавском мосту који спаја Бачку Паланку и Илок у Хрватској. Возила ће тим путем најдаље моћи да дођу до великог постојећег паркинг простора испед Спортске хале у саставу Спортско-рекреационог центра „Тиквара“. Наравно, кажу надлежни, за специјална возила за снабдевање, возила хитне помоћи, ватрогасна и полицијска возила саобраћај ће бити дозвољен.али, такође новим путем.

Упућенији, грубо процењују да би ова инвестиција могла да достигне износ од око десет милиона евра, а обзиром да је реч о Националном регатном центру за овај посао посебно је заинтересовано Министарство омладине и спорта Владе Републике Србије, јер сама општина не може да исфинансира овакав посао. Упућенији кажу да је овакав Регатни центар потребан Србији када је реч о веслачима, кајакашима и кануистима на мирним водама. Јер, постојећа стаза на београдској Ади циганлији има проблема посебно лети када је сезона купања, а баш тада се и одржавају најзначајнија домаћа и међународна такмичења у веслачком спорту. Постојећи садржаји у приобаљу Дунава идеално се уклапају у оно што се планира, јер овде постоје отворени терени за мале спортове, тениски терени, велика и мала спортска дворана, изградња отвореног олимпијског базена је при крају.

Милош Суџум

Пројекат „Фокус на Бачку паланку” реализовала је „Панонија медиа” уз подршку „Дневника”. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове Општине Бачка Паланка.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести