Омиљени чипс сто одсто од домаћег кромпира

МАГЛИЋ: У посети најпознатијој фабрици омиљених грицкалица код нас „Марбо продукт“, која дуже од деценије послује као део светске компаније „ПепсиКо“, уверили смо се да раде као швајцарски сат.
Danijel Nedinić Foto: J. Ivanović
Фото: Данијел Нединић Фото: Ј. Ивановић

Наш улазак у фабрику није био могућ без сигурносних прслука, а кретали смо се трасом предвиђеном само за пешаке, оивиченом жутом линијом. Све је испланирано до танчина, од безбедносних мера, па до саме производње, а запослени, њих 1300 колико запошљава компанија, пролазе све могуће обуке.

Компанија има фабрике у Маглићу у Србији и Лакташима у Босни и Херцеговини. У Маглићу је запослено више од 500 људи, махом из самог места и околних насеља.

Сениор менаyер фабрика компаније „ПепсиКо“ за Западни Балкан Данијел Нединић каже да бити део глобалне мултинационалне компаније подразумева високе и строге стандарде, али то значи и добре услове рада, јер радници увек имају могућносност да уче и напредују.

- Када су се мештани Маглића запослили у нашој компанији, онда су почели да долазе и људи из околних општина. Већ пет година заредом освајамо признање „Топ емплојер“ у Србији, а последње две и у Босни и Херцеговини - каже Нединић, који је пре места директора у Маглићу, водио фабрику у Лакшташима.


Бициклом на посао

Да су запослени претежно из Маглића говори и чињеница да се унутар фабричког круга налази велики паркинг за бициклисте, који чак и зими долазе на својим двоточкашима.

- Водимо рачуна о свему, па када смо видели да радници не одустају од бицикала чак ни по зими, одлучили смо да им направимо паркинг за двоточкаше. Кад већ имамо за возаче, зашто не би и они имали свој кутак за превоз- каже Данијел Нединић, директор фабрике „Марбо продукт”.


Напознатији производи који излазе из ове фабрике су свакако „чипси”, „клипси”, „пардон” и „гуд”, који су након аквизиције компаније „ПепсиКо“ постали део светског портфолија.

Када је у питању друштвена одговорност компаније, кроз пројекат „Чипси Академија“ студенти пољопривреде уче како се узгаја кромпир на најсавременији начин, компанија обележава Дан планете Земље, пошумљава површине у општини Бачки Петровац, порибили су и језеро у Маглићу, али подржавају и манифестације у овом месту од Видовданских до Словачких народних свечаности.

Фото: Погони „Марбо продукта” у Маглићу  Фото: Ј. Ивановић

- Учествујемо и у националним и у регионалним пројектима. У протекле две године поделили смо више од 15.000 лопти основним школама у Србији, Босни и Херцеговини и Црној Гори у оквиру кампање „Покажи фудбалску страст“, као и десет Чипси кутака највећим студентским домовима у Србији и БиХ у оквиру кампање „Подели осмех“- каже Данијел Нединић. -Свакодневно радимо на томе да радимо добро и чинимо добро, као и да унапређујемо квалитет живота заједнице у којој послујемо.

Компанија сарађује са локалним произвођачима од којих откупљује сировине. Сарађују са четири добављача кромпира из Србије, али и са бројним локалним кооперантима из Маглића, Кулпина, Бачког Петровца и околине.

- Годишње откупимо око 35.000 тона кромпира и сигурно смо један од највећих индустријских откупљивача и на тај начин смо сигурни да имамо највиши ниво квалитетних сировина- каже сениор менаyер „Марбо Продукта“.

Битно је истаћи да се у производњи користи 100 одсто домаћи кромпир светских сорти. Конкретно за „чипси” користи се осам различитих сорти кромпира од чега су три ексклузивне „ПепсиКо” сорте.


Раме уз раме са светским брендовима

Ова компанија је проширила своје капацитете пре две године, те данас производи и крекере који се извозе на тржиште Западне Европе. Крекер из Србије, поред земаља региона, пробио се на захтевна тржишта Велике Британије, Белгије, Француске, Холандије и Шпаније. Крекер из Маглића тако стоји раме уз раме са чипсом „лејс“, који је познат на светском тржишту.


- Када је реч о пласману, део производа се пласира на тржиште земаља региона, као и у западноевропске земље. Тренутно извозимо производе у 16 држава у Европи - од Румуније до Велике Британије, док је бренд „пардон” доступан на тржишту Бугарске, а „гуд” у Румунији- каже Нединић и додаје да компанија производи и кромпиров крекер који је намењен тржиштима Западне Европе као што су Велика Британија, Француска, Белгија, Холандија, Луксембург, Шпанија и Португалија.

Раст извоза у последњих десет година у земље ЕУ порастао је за 67 одсто, кажу подаци компаније. Директор фабрике напомиње да се највише улаже у запослене, пре свега у унапређење услова рада, као и безбедности, те у њихов професионални развој.

- Осим тога, ретка смо компанија која има своје постројење за прераду отпадних вода или иновативне пројекте као што су поља за дехидратацију отпадног муља са постројењем за пречишћавање отпадних

вода помоћу трске- каже Нединић. -Инвестирали смо у заштиту животне средине, а као резултат таквих инвестиција, смањена је емисија ЦО2 за око 300 тона, потрошња воде за 63 одсто, електрична енергија за 43 одсто, а рециклира се више од 93 одсто отпада.

Маша Стакић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести