ЗАВРШЕНА ОБНОВА ПРУГЕ ИЗМЕЂУ ОРЛОВАТА И ЛУКИЋЕВА Девет километара и пет прелаза

ОРЛОВАТ: У последњим данима новембра „Инфраструктура железнице Србије” је завршила реконструкцију пруге Орловат - Лукићево.
a
Фото: Инфраструктура железнице Србије

Реконструисано је укупно девет километара отворене пруге између та два села на територији града Зрењанина, као и један километар станичних колосека у Орловату. Замењено је и пет скретница на овој прузи и уређено пет путних прелаза.

„Замењен је целокупан горњи слој пруге, што је обухватало постављање нових бетонских прагова, шина и туцаника, као и решетање и машинско регулисање колосека. Радови су трајали шест месеци и завршени су у року, а вредност посла износила је око 500 милиона динара. Извођач радова била је новосадска компанија ЗГОП”, саопштили су из „Инфраструктуре железнице Србије”.

Пруга је пре реконструкције била у јако лошем стању, јер су последњи пут радови на овој деоници изведени у периоду од 1963. до 1965. године. Брзина возова је износила свега 30 до 40 километара на сат, а носивост пруге била је 16 тона по осовини. Након реконструкције осовинска носивост пруге повећана је са 16 на 22,5 тона по осовини, што је било и најбитније, с обзиром на то да се на овој деоници одвија само теретни железнички саобраћај.

Свакодневно између Орловата и Лукићева прође од 10 до 12 теретних возова, а након реконструкције  носивост пруге повећана је са 16 на 22,5 тона по осовини

Фото: Инфраструктура железнице Србије

Свакодневно између Орловата и Лукићева прође од 10 до 12 теретних возова, што је на годишњем нивоу између 3.500 и 4.500 железничких композиција. Радовима на деоници Орловат– Лукићево претходила је успешно окончана реконструкција пруге Тител – Орловат у дужини од 25,4 километра, која је завршена крајем маја, као и од Римских Шанчева до Титела 2018. године. Планирано је да у наредном периоду радови буду настављени од Лукићева у правцу Кумана, најављују из „Инфраструктуре железнице Србије”.

Ж. Балабан

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести