Зрењанинци пре свега заинтересовани за решавање проблема с водом

ЗРЕЊАНИН: Резултати испитивања грађана о томе колико су задовољни комуналним услугама показују да их, пре свега, интересује решавање конкретних комуналних проблема који их погађају.
z
Фото: Dnevnik.rs

У мањој мери су заинтересовани за питања стратешког развоја система комуналних услуга. Истовремено, грађани су показали да постоји потреба за унапређењем комуникације, доступности информацијама и приступачности комуналних предузећа.

Испитивање је обављено у Зрењанину, Житишту, Новој Црњи, Новом Бечеју, Сечњу и Голупцу, у оквиру програма „Подршка локалним самоуправама на путу придруживања ЕУ - друга фаза“. Овај програм финансира Влада Шведске, а спроводе га Стална конференција градова и општина и Шведска асоцијација региона и општина.

Аутор методологије испитивања Мирко Поповић оценио је да су највеће изненађење објективност, конструктивност и одговорност грађана. Цео пројекат је показао и да је мали број локалних самоуправа до сада спроводио испитивање, а покренуто је питање транспарентности рада система комуналних услуга и приступачности грађанима.    

Иако раније нису имали прилику да буду питани о овој теми, грађани су претежно били објективни. Оштрих критика није било у великом броју, али ни претераних похвала. Веома реално су оценили слабости и показали спремност да похвале активности и услуге којима су задовољни, изјавио је Поповић. 

Методологија је развијена заједничком експертизом стручњака из Шведске и Србије, и ангажовањем запослених у локалним самоуправама и јавним комуналним предузећима из Зрењанина, Житишта, Нове Црње, Новог Бечеја, Сечња и Голупца.

По речима руководиоца Службе информисања у зрењанинском ЈКП „Водовод и канализација“ Синише Гајина, стечена искуства из пројекта су веома корисна, а неке ствари су одмах унапређене на основу резултата спроведеног испитивања.

Отварање корисничког центра, где је целокупан рад са корисницима обједињен, повећана онлајн комуникација, увођење додатних телефонских линија, индентификационе картице за запослене, едукација корисника о надлежностима предузећа, само су неке од активности које су спроведене на основу резултата добијених испитивањем корисника. У току је и реализација стратешких активности, као што је решавање проблема са водом за пиће, замена водоводне и канализационе мреже, наводи Гајин.

Мирко Поповић додаје да, иако је испитивање корисника корак у добром правцу, не треба очекивати брзу реализацију добијених препорука, јер се и даље запажа одређени политички утицај на развој комуналних система.

Брже промене и видљиво унапређење квалитета комуналних услуга могуће је очекивати уколико градови и општине наставе са спровођењем испитивања, бар једном годишње, оценио је Поповић.

Ж. Балабан

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести