БИОСКОПСКА 2019: Досада није загарантована

Ако би судили по главној филмској матици на глобалном плану и ономе шта ће нам она донети у овој години, свет заиста не жели да се мења.
y
Фото: Youtube Printscreen

Можда ми који у њему живимо ни немамо потребу за тим, бар не док смо у биоскопском мраку. У доброј мери дакле, биће то дежа ви - пуно тога већ виђеног, од блокбастер франшиза, преко обновљених, на мало другачији начин поновљених верзија добро нам познатих прича, до неких нових на вечите теме. То не значи да ће нам започета биоскопска година бити баш јако досадна.

“Краљ лавова” је практично римејк Дизнијевог истоименог анимираног класика. До сада већ можда и помало заборављена али и многим генерацијама позната и омиљена прича биће представљена, могуће је и у још узбудљивијој и атрактивнијој верзији, овог пута компјутерски генерисаних слика. Другим речима све ће у њему изгледати као право, у неким стварима чак и боље. Ово је такође чедо Дизнијевог студија, а потписује га као редитељ Џон Февроу, чија нам је “Књига о џунгли” од пре пар година такође урађена CGI техником донела велико гледалачко уживање.

Од анимираних атракција које нуде добру акцију и нешто од авантуристичког духа уз доста маште, ту су “Toy Story 4” (Прича о играчкама 4), “Honj To Train Your Dragon: The Hidden Njorld” , “Ледена краљица 2”, “Тајни живот кућних љубимаца 2, “The Angry Birds Movie 2”, “Лего филм 2”…

Незанемарљив је и тренд снимања играних филмова по чувеним анимираним претходницима. Тако је некада Дизнијев цртаћ “Аладин” режирао, са стварним глумцима, увек забаван и на висини задатка, Гај Ричи. Анимираног класика “Дамбо” (то је она прича о ушатом циркуском слончету које може да лети), сада у верзији играног/CGI филма латио се некрунисан краљ фантазије Тим Бартон.

Од неизбежних и због славе и инерције, наставака, преднаставака и римејкова на првом месту су Ратови звезда : Епизода IV. Последњи филм закључне трилогије режирао је већ опробани Џеј Џеј Ејбрамс. Некима је то још увек важно, те је прича ове епизоде строго чувана тајна. У овој грпи су Осветници (Avengers: Endgame) наставак и закључак “Бесконачног рата” у којем су, кажу најаве, редитељи браћа Русо и надлежни из Марвела нашли начин како да ускрсну у претходном филму поприлично умртвљене, ваљда свима на планети драге суперхероје. На менију су и “Спајдермен: Делеко од куће”, “То: Друго поглавље”, “Људи у црном: “Интернационал”, нови “Терминатор” као и “Шафт” и “Годзила: Краљ монструма”. Толико о филмовима за децу и одрасле.

Оно што следи је само за одрасле.

Комедија “Greed” (Похлепа) редитеља Мајкла Винтерботома врти се око једне дивље рођенданске прославе организоване у Грчкој – 60. рођендана крајње несимпатичног милијардера власника неколико малопродајних трговинских ланаца. Упућени кажу, да је свака сличност главног лика у филму са озлоглашеним британским могулом Филипом Грином, “строго случајна”.

У филму “Once Upon a Time in Hollywood” Квентин Трантино се после, за гледаоце и филмофиле занимљивих жанровских излета, посвета и креативних надоградњи, вратио крими причи заснованој на истинитим и језивим догађајима 1969. године, у Лос Анђелесу, везаним за убиство глумице и модела Шерон Тејт. Препорука би требало да буде глумачка екипа коју предводе Леонардо Дикаприо, Бред Пит и аустралијска млада звезда Марго Роби.

Новим филмом “Memoria” (Памћење) представиће се и миљеник светских фестивала, тајландски геније Апичатпонг Верасетакул. Главна јунакиња је Шкотланђанка (Тилда Свинтон) која на путу по Колумбији почиње да примећује чудне звуке, да би почела да преиспитује и своју појаву, изглед… За стрипљивог гледаоца Верасетакулови филмови пуни су заиста неочекиваних ствари, каткад тако обичних, каткад невероватних и крајње бизарних. По свему судећи ни ово неће бити изузетак.

Један од најочекиванијих филмова у овој години је “Irishman” (Ирац) у режији Мартина Скорсезеа који поново окупља Ал Паћина, Роберта Денира, Џоа Пешија и Харвија Кајтела. У причи о рату мафијашких картела 70- их, Дениро игра плаћеног убицу Френка Ширана, а Паћино корумпираног синдикалног вођу Џимија Хофу. У филму“Бенедетта”, Пол Верховен ће гледаоцима после филма “Она” (Elle) испоручити још једну контроверзну причу овога пута о историјској личности Бенедети Карлини. Реч је о животу ове чувене монахиње касније лезбејске иконе. Време догађања, италијанска ренесанса.

“The Laundromat” или машина за прање пара је нови филм Стивена Содерберга апсолутно потврђеног редитеља када су у питању теме произашле из ударних вести светских медија. Сетимо се филмова “Трефикинг” и “Ерин Брокович”. Сада је на ред дошао случај Панамских папира, светског скандала око утаје пореза у који су умешани многи од великих светских, али како се извештавало и оних из мањих земаља, бизнисмена и политичара. Један, вероватно, продоран поглед у механизам.

Ко воли и не одустаје од гледања онога што ради Џим Џармуш, наредних месеци могуће је обрадоваће и његова зомби комедија”The Dead Don’t Die”. Глумачку екипу предводе Адам Драјвер, Бил Мареј и Тилда Свинтон.

Фото: Youtube Printscreen

Када је реч о омиљеном и етаблираном редитељу, чији се филмови са радозналошћу очекују, Ричард Линклејтер ће нам понудити духовиту и мистериозну причу засновану на хит роману Марије Семпл са Кејт Бланшет у главној улози. “Where’d You Go, Bernadette? “ (Где си нестала, Бернадета) је прича о нимало конвенционалној, али вољеној мајци која изненадно нестаје. Као роман и филм на сатирично-хумористичан начин говори о новим вредностима дигиталног света 21. века.

За крај овог несвеобухватног прегледа/предлога издвојио се и СФ филму “Ад Астра” (До звезда). Редитељ Џејмс Греј је Бреда Пита послао у свемир. Он путује до ивице Соларног система у потрази за својим оцем (Томи Ли Џонс) који је пре 20 година отишао на Нептун у потрази за ванземаљским животом.

Па, хајдемо до звезда, кад већ не можемо много мање.

Нови филм Кена Лоуча

“Sorry We Missed You” је наслов новог филма Кена Лоуча који је одлазак у пензију најавио у време изласка његове социјалне драме знатног одјека “Ја, Данијел Блејк”. Како британски познаваоци тамошње филмске сцене јављују, Лоуч се на задовољство многих обичних/потлачених људи, ипак није повукао. Окрену се новој, колико сутра главној јавној медијској теми: економији базираној на тржишту рада привремено повремених послова. Овога пута, кроз причу о случају возача комбија и његовој борби да своју и главе своје породице одржи изнад воде породичног банкрота и пропасти.

        В. Црњански

EUR/RSD 117.9211
Најновије вести