“Узимање делова песама без одобрења може довести до нарушавања ауторских права. Међутим, употреба звучних узорака узетих на измењен начин и непрепознатљив за слушаоца не нарушава та права чак ако је то учињено и без одобрења”, наводи се у саопштењу Европског суда правде.
“Семплинг” или употреба одређених делова песама је техника која се користи у реп и електронској музици. Ови делови се користе у другој песми, понекад и уз одређене измене.
Случај су суду пријавили чланови Крафтверка Ралф Хутер и Флоријан Шнајдер-Езлебен против композитора Мозеса Пелама и Мартина Хаса.
Хутер и Шнајдер-Езлебен тврде да је Пелам копирао две секунде ритма из њихове песме из 1977. године “Metal auf Мetal” како би је уклопио у његову песму “Nur Мir”.