Тријумф Риголета на сцени СНП-а

НОВИ САД: Вишеминутним стојећим овацијама поздрављено је у петак премијерно извођење нове поставке Вердијевог „Риголета” на сцени Српског народног позоришта.
rigoleto
Фото: S. Doroški

У насловној улози тријумфовао је Жељко Р. Андрић, суверено владајући сценом, вокално беспрекорно и глумачки снажно, при томе без пренаглашених гестова, често својственим оперским певачима, потврђујући овом веома захтевном ролом, можда најслојевитијом у целом опусу генија из Ронколе, да му је већ сад место у кругу златних европских баритона. Заблистао је у „опери над операма” и Страхиња Ђокић као Гроф Монтероне, а све похвале заслужују и мушки хор, који је припремила Весна Кесић Крсмановић, и нарочито оркестар под управом младог италијанског диригента Андрее Солинаса.

Посебно вредно поглавље новог „Риголета” је редитељско читање Александра Николића, који је, уз подршку кореографа Александра Илића, визуелно избрусио дати драмски наратив, учинивши га не само сликовитим и убедљивим, већ на моменте и заводљивим, при томе веома вешто користећи потенцијал Балета СНП-а, јер су играчи најзад били битни актери оперске представе а не тек њен украс. Николићев редитељски концепт је имао моћну подршку у костимима Сенка Ранисављевић, као и сценографији Саше Сенковића, која је циљано вибрирала у распону од монументалних слика до сведеног декора.

Ђилду је певала сопран Дарија Олајиш Чизмић, у улози Дуке, Војводе од Мантове, био је тенор Саша Штулић, убицу Спарафучила тумачио је бас Горан Крнета, док је ролу његове сестре Мадалене, уносећи врелу емоцију и сценску енергију, донела мецосопран Јелена Кончар.

М. Стајић

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести