Марти Береш и Ники Иванчић прве награде бечејског Бе:фемона

БЕЧЕЈ: Лауреати деветог Регионалног фестивала монодраме – Бе:фемон су Марта Береш с представом на мађарском језику „Bereš Marta One Girl Show“ у режији Андраша Урбана и продукцији суботичког позоришта „Костолањи Деже“ и Ника Иванчић с монодрамом „Кабаре Валеска“, чију режију потписује Едвин Ливерић, а продукцију СКЦ Ријека – АПУРИ.
m
Фото: Marta Bereš u monodrami „One Girl Show“/Arpad Šipoš

То је одлука стручног жирија у чијем саставусу биле београдске глумице Душанка Глид Стојановић и Хана Селимовиић и глумац из Задра Јурај Арас. Плакету ће добити и Вили Матула, који је с монодрамом „Минхаузен“ у режији Бориса Ковачевића и продукцији „Ексит театра“ из Загреба отворио фестивал и освојио највећу оцену публике, чак 4,98,

-Марта Береш већ деценију игра овај перформанс, допустивши да све што ју је као уметницу мењало у дугачком распону имплемнтира у свој израз. Марта успева да нас осетљиво проведе кроз емотивни мизансцен, одлучно и крхко, не доводећи у питање свој уметнички пут, откривши да је стасати као уметник, као особа, кћерка, жена, глумица и револуционар пут који обнавља њену надреалну снагу и бескомпромисност. Ника Иванчић нас је упознала са музом једног узбудљивог и бучног доба двадесетих година прошлог века представивши нам своје вештине и преображаје зреле бурне уметнице у високом напону артикулисане емотивности, тако што нас је повела у обилазак ексцентричног сећања под рефлектором пролазности, уз њене изненадне иступе у наступ у кабаретском жанру - део је образожења за две награђене уметнице председнице жирија Душанке Глид Стојановић.

Тако се, најблаже речено, исплатила упортност Марте Береш, којој је ово треће присуство на бечејејском фестивалу. На ревијалном првенцу 2013. већ је извела сада награђену монодраму, лане је била чланица жирија, а ове године лауреат. Ове године је стигло 27 пријава из Босне и Херцеговине, Северне Македоније, Хрватске и Србије, а селектори су „зелено светло“ дали за шест представа, које су биле у такмичарском програму на сцени „Радослав Златан Дорић“ Градског позоршта Бечеј током четвородневног фестивала.

Фото: Nika Ivančić u monodrami „Kabare Valeska“/Arpad Šipoš

-Веома смо задовољни реализацијом овогодишњег Бе:фемона и као организатори и као гледаоци. Током девет година постојања, фестивал је однеговао публику и стекао њено велико поверење, као и углед у домаћим и међународним оквирима, чиме је наша одговорност за наредне фестивале све већа. Публика је високо оценила све монодраме, а на округлим столовима разговарало се дуго и студиозно о изведеним представама. Посебно нас радује што је ове године било много средњошколаца и младих, те захваљујемо њиховим професорима и Канцеларији за младе општине Бечеј, у име организатора - рекао нам је директор Градског позоришта Бечеј др Здравко Петровић.

Имајући у виду тежину форме позоришне уметности какав носи монодрама, проредили су се фестивали оваковог формата. Поред бечејског, у региону су опстали још у Битољу и Земуну. Бечејци су опрезно кренули у причу око афирмације монодраме. Прва два фестивала била су ревијална, од 2015. је такмичарског карактера, а и церемонија свечаног отварања уздигнута је на виши ниво, јер је част да отворе припадала знаним именима позоришне уметности попут Неде Арнерић, Мире Бањац, Светлане Бојковић, Тање Бошковић, Бранке Веселиновић, а ове године га је отворио бард српског глумишта Воја Брајовић.

В. Јанков

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести