АУТОМЕХАНИЧАР УПОЗОРАВА Ову навику лети имају сви возачи, а може озбиљно оштетити мотор
Возачи током лета могу озбиљно оштетити кључне делове мотора због једноставне грешке коју многи праве, а да тога нису ни свесни.
Стручњаци из компаније Бумпер упозоравају да накупљање угљеничних наслага – које настају као нуспроизвод неизгорелог горива и лоше циркулације у мотору – може довести до зачепљења унутрашњих компоненти мотора. Ова појава, често називана „црна смрт“, значајно утиче на ефикасност потрошње горива, а временом може довести до озбиљних кварова на мотору.
Највише су угрожени возачи који живе у густо насељеним градским срединама и углавном возе на кратким релацијама при ниским брзинама.
„Ако стално возите при ниским брзинама – посебно на кратким рутама – мотор се никада не загреје довољно да би сагорео угљеничне наслаге. Временом то доводи до накупљања наслага на вентилима, клиповима и у издувном систему“, објаснио је портпарол компаније Бумпер.
Додао је и да у најгорем сценарију, нагомилавање угљеника може довести до потпуног блокирања мотора, што захтева скупу замену – у вредности од неколико хиљада евра.
„Модерни мотори су дизајнирани тако да повремено раде при већим брзинама. Вожња ауто-путем омогућава мотору да се потпуно загреје, што омогућава гориву да очисти и подмаже компоненте“, рекао је он.
Стручњаци за кварове из британске Аутомобилске асоцијације (AA) већ су упозоравали да се DPF – филтер честица код дизел мотора – може зачепити ако се возило користи искључиво за кратке вожње. Зачепљен филтер доводи до смањене снаге и перформанси, повећане потрошње горива, па чак и озбиљних оштећења мотора. У екстремним случајевима, возило може ући у такозвани „лимп мод“ – режим рада са ограниченом снагом, у коме је максимална брзина ограничена на 65 км/ч.
Из AA-а саветују да се једном недељно вози ауто-путем, како би се спречило зачепљење филтера, чиме се још једном потврђује значај повременог „прочишћавања“ мотора дужом и бржом вожњом, наводи Express.
„Ако аутомобил користите само за кратке релације, мотор се можда неће довољно загрејати да покрене регенерацију – процес самочишћења. То може довести до зачепљења и озбиљног квара“, објашњавају аутомеханичари из Redex Additives.
„Зато, ако возите дизел, повремено идите на дуже вожње како би DPF остао чист и у функцији. Ако вам се упали лампица за DPF, што пре крените на дужу и бржу вожњу – вожња ауто-путем је најбољи начин за чишћење филтера.“