окоТВоко: Не знам шта су летње шеме

Певала је Зана Нимани у нека давна времена, а ова реченица, бар кад је ТВ програм у питању, комотно се може применити и на случај домаћих телевизија, и оних с националном и оних с регионалном и локалном дозволом.
Ivana Vujanov Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

Наравно, време је годишњих одмора, кад некако сви схватимо да у фирмама раде људи са неколико хиљада слободних дана, као и да се оне паре из чувених мадраца никако нису истрошиле. Елем, већина грађана Србије, укључујући и медијске раднике, на старом је или новом годишњем одмору, најчешће на мору или планини, па нам је програм који нуде танак као њихови џепови кад се с одмора врате.

Од реприза, наравно, не може да се живи. Све се репризира: од ток шоу програма, јутарњег програма који се још једном емитује увече, ноћног који репризу има преподне, филмова, серија, реклама, спортских догађаја, музичких емисија, неке телевизије репризирају и вести, прилоге, специјалне емисије и цртане филмове. И серије, јесам ли заборавила серије? Наравно да нисам: сваке године повећава се број серија које гледамо изнова и изнова и изнова, а како наше телевизије сад гледаоцима нуде и пакете програма са специјализованим каналима, „омиљени“ програм можете гледати у свако доба дана и ноћи, чак и ако нисте претплатник неког од кабловских дистрибутивних система који нуде одложено гледање програма – у случају да сте пропустили да научите баш све дијалоге из „Бољег живота“.

О томе колико репризирање (зло)употребљавају комерцијалне телевизије не вреди више ни причати. Чак и телевизије које се ослањају на ријалити програм не либе се да свакодневно понављају „најзанимљивије делове“, мешајући ноћне са дневним снимцима, понављајући специјализоване емисије и кршећи успут пар закончића, али нећемо о томе сад. Репризирање чека и љубитеље и верне гледаоце недавно завршене „Задруге“, пошто је познато да се власник ТВ Пинк Жељко Митровић обилато ослања на Нилсенове и друге процене гледаности и удела у емитованом програму, те ће користити разне врсте медијске прашине којима је, између осталог и због „Задруге“, засипан последњих дана. Но, и то нам је познато из ранијих година и више не чуди ни предшколце, а камоли РЕМ-овце, али нећемо о томе сад.

И док нам је код комерцијалних телевизија познат систем цеђења суве ријалити дреновине и репризирања свега што је макар на тренутак заинтересовало мало више публике, питање је колико се у сушном летњем периоду јавни сервиси Србије и Војводине ослањају на репризни програм.

А према извештајима које су поднели, да није реприза, не би свита било, да останемо у морским тоновима. Тако најјачи програм Радио телевизије Србије – РТС 1, репризира чак 36,25 посто свог програма, док је РТС 2 нешто јачи – сатницу овог програма у проценту од 36,63 чине репризе. Овим чињеницама треба додати и ону да је реч о годишњем просеку и да је тај проценат сигурно већи усред летње паузе, кад нема ни скупштинског оригинала. РТС, додуше, донекле вади спортски програм и „Шареница“ којом Слободан Шаренац обилази градове Србије, али сви напори падну у воду кад осам стотина педесет и седми пут морамо да гледамо да ли ће се Боба привести памети, а Виолета коначно удати. Хоће и хоће, да вам скратим муке. Хајд сад, на плажу.

Ивана Радоичић

 

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести