ОСЕЋАЈ МЕ НИКАДА НИЈЕ ПРЕВАРИО Татјана Босанац о инфлуенсерском послу и утицају друштвених мрежа

Инфлуенсерка Татјана Босанац једна је од најпрепознатљивијих Новосађанки, а то је постала захваљујући томе што је била сток модел, у шта је ушла сасвим спонтано, те се њено лице налази на многим фотографијама, у рекламама и магазинима.
т
Фото: Приватна архива

Велику публику привукла је и на својим друштвеним платформама на којима креира садржај који је посвећен лепоти, моди и животном стилу. На Инстаграму има преко 36 хиљада пратилаца док њени Јутјуб видеи броје на хиљаде прегледа. Осим доброг стила, њена харизма и позитивна енергија свакако су допринели томе да се истакне и буде запажена у свету друштвених мрежа.

- Мислим да ме издваја искреност и то што сам своја. Без лажне скромности, мислим да се то види и осети. Код мене жене долазе по дозу инспирације, разговор, савет, осмех и виртуални загрљај – рекла је Татјана Босанац на почетку нашег разговора.

Фото: Јована Босанац

Често се чује да посао инфлуенсера не изискује велики труд или да то заправо и није занимање? Да ли се ви са тиме слажете и да ли мислите да је неопходно да се особа бави „правим“ послом поред тога?

- Ако се неко осећа боље након што то изговори у реду, али нема везе са мозгом. Замислите само озбиљан бренд који издваја новац за вас само зато што ви постојите. Овај посао је прелеп, али је потребно и много одрицања, истрајности, континуитета, и да идете у корак са временом. У овом послу не постоји моменат ушушканости под описом „пливам у томе што радим”, овај посао вас тера да константно радите на побољшању и да пратите шта је ново. Други посао поред овог имам и даље, али не сматрам да је неопходан, да би ме неко схватио озбиљно. Портфолио клијената говори довољно.

С обзиром на то да су инфлуенсери постали обавезна ставка маркентишких планова различитих брендова, колика је одговорност тих инфлуенсера када промовишу неки бренд или производ? На који начин ви бирате које ћете производе, било да је у питању скинкер или мејкап, препоручити публици?

- Велика, зато што је тешко изградити кредибилитет, а може се изгубити преко ноћи. Мора да се уклапа у мој сензибилитет и да и сама то користим. Мислим да сам  најзахтевнија са скинкер производима и да их зато веома ретко радим кроз сарадње. Ако пристанете на сарадњу, ви стајете својим именом и делом иза тог бренда. Бирам их по осећају из стомака, он ме никад не превари. Кад год га не бих слушала, увек бих погрешила.

Завршили сте студије новинарства, а након тога и мастер за маркетинг и трговину. Када сте и због чега одлучили да запливате у ове дигиталне воде и како сте се одважили да у томе направите први корак?

- Пред крај факултета схватила сам да не видим себе у новинарству, а понуду за посао сам добила у маркетингу у фирми, у којој сам и дан данас, али сам мењала радна места. Мастер је дошао да заокружи причу маркетинга и трговине који сам познавала из праксе. Имплементирала сам новинарство у ово, ако могу да кажем, и много ми је драго. Мислим да ми је новинарство много помогло у комуникацији и изражавању. Волим снимање, волим да гледам такав садржај и уживам у креирању истог. Да сам ушла кад сам хтела, ко зна где бих била сада, али сам и сама имала предрасуде, односно можда сам се више бојала реакција других, а реакције су биле обесхрабрујуће.

Да ли су инфлуенсери свесни утицаја који имају на младе и на који начин ви приступате људима, нарочито младим девојкама, када вам се обрате за савет?

- Моја публика већински не обухвата популацију испод 20 година.  Увек водим рачуна да не буде нешто неприкладно, али не вештачки. Не понашам се ни иначе у животу неприкладно, али свесна сам утицаја који можемо да имамо. Можда то има везе са тим што сам у овај посао ушла са 30 година.

Како сте доспели у свет сток фотографија и на који начин је то искуство утицало, било позитивно или негативно, на ваш даљи пут у дигиталном свету као креатор видео-садржаја?

- Познанство са једним фотографом са којим и дан данас имам сјајан однос. Првих година сам радила само са њим, а после почела и са другима. Као препознатљиво лице не иде ми то у прилог и мислим да је више негативно, јер иако сам престала тиме да се бавим, људи купују моје фотографије и после више година. Жао ми је тог посла јер је леп, али ужасно слабо плаћен у Србији. Мислим да је имао утицај да будем опуштенија са камером, мада је почетак, кад се сетим, био веома тежак.

Шта бисте поручили младим девојкама, или мушкарцима, који желе да прате трендове, а ипак да у свему томе остану своји и доследни себи?

- Увек останите доследни себи, јер ако само пратите трендове, функционишете у правцу како ветар дува. Ако се окрећете стално за трендовима, колико у свему томе остајете ви? Трендови су у реду докле год умемо да их контролишемо и знамо ко смо. Превише праћења трендова води у губитак идентитета.

Ивана Јапунџа

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести