извести “Велико учење” Корнелијуса Кардјуа. Улаз је слободан.
Монументално „Велико учење” Корнелиуса Кардјуа у седам параграфа компоновано је између 1969. и 1971, на Конфучијеве текстове који се баве организацијом хармоничног друштва. Кардју овим комадом није само описао већ и реализовао један демократски музички идеал. Наиме, за извођење „Великог учења” Кардју је оформио данас чувени ”Скреч оркестар”, колектив који је имао за циљ да избрише разлике између композитора и извођача, професионалних музичара и аматера, певача и свирача.
Принципи по којима је овај ансамбл настао имали су далекосежни утицај на небројене колективе и ансамбле за импровизовану музику, од тада до данас.
Ово ће бити прво домаће извођење “Великог учења”, на којем ће Ричард Берет, композитор и импровизатор настањен у Србији, водити специјално формиран ансамбл у извођењу параграфа 2, 3, 6 и 7.
Лик и дело Корнелиуса Кардјуа, једног од најинвентивнијих британских композитора 20.века, који је експерименталну музичку праксу спојио са социјалним и политичким ангажманом, утицали су умногоме на његовог сународника Ричарда Берета, аутора неколико објављених есеја на тему Кардјуове музике. Берет је учествовао у премијерном интегралном извођењу “Великог учења” у Лондону 1984.
Ансамбл “Нови Сад Скреч оркестар” чине музичари домаће експерименталне и импровизоване музичке сцене, махом из Новог Сада. Већина њих је учествовала ове године у извођењу још једног Кардјуовог дела - “Трактата”, једне од најчувенијих и најдетаљнијих графичких партитура у другој половини 20. века.
Чланови овог оркестра су: Ричард Барет, Димитрије Бељански, Дуња Црњански, Марина Џукљев, Филип Ђуровић, Кристоф Јан, Габриела Косо, Ловро Ливајић, Милан Милојковић, Адриана Сабо, Немања Совтић, Васа Вучковић, Милана Зарић и Алекса Зрнић.
Концерт у организацији ансамбла “Студио 6” подржали су Министарство културе и информисања Србије и Завод за културу Војводине.
Н. Пејчић