Мађарско-српски форум: Гости из Србије најбројнији на југу Мађарске

Мађарско-српски привредни форум туристичких привредника оријентисан на поспешивање сарадње у области туризма, окупио је у Сегедину, највећем граду на југу Мађарске, заинтересоване посленике. Сусрет су организовали Привредна комора Војводине и Привредна комора Жупаније Чонград, које имају дугогодишњу успешну пословну сарадњу, уз подршку Амбасаде Србије у Будимпешти.
segedin forum
Фото: Dnevnik (M. Mitrović)

Заменик градоначелника Сегедина, др Ласло Шољмош и туристички посленици не скривају задовољство што су им гости из Србије најбројнији.

Долазе да виде занеменитости, у шопинг, али и да уживају у бањским и велнес центрима у Морахолому, Сегедину и Макоу.

Лане је у Сегедину било преко 11.000 гостију који су остварили преко 23.000 ноћења, у првој половини ове године већ је достигнуто 15.000 ноћења, претходних година пораст ноћења српских туриста је за трећину, али је знатно већи број оних који скокну на једнодневне излете због шопинга.

У структури туриста који посећују Сегедин највећи број долази управо из Србије. Туристи који барем две ноћи проведу овде махом су из Суботице, али има их и из других крајева Србије. Томе много доприносе наша локална самоуправа и туристичка организација, јер се представљамо на сајмовима у Новом Саду, Београду и Суботици. Желимо да туристичке посленике Војводине и Србије упознамо са нашим потенцијалима. Све оно што нудимо је привлачна туристичка дестинација за туристе из Србије, сматра Шољмош.

Амбасадор Србије у Будимпешти Раде Дробац указао је да се привредна сарадња Србије и Мађарске добро развија, али да заостаје у области туризма, па су овакви директни сусрети људи који се баве туризмом изузетно корисни.

У Мађарској се недовољно зна о Србији и њеним туристичким потенцијалима, рекао је Дробац.

Према његовим речима, грађани Мађарске који су заинтересовани да их упознају често немају коме да се обрате, зато је јако добро да се ради на међусобном повезивању туристичких агенција са обе стране границе.

Посебно је важно одржавање оваквог пословног форума у Жупанији Чонград која је наш први сусед и покушава да развија добре односе са Србијом. Добри политички односи између наше две земље последњих година, отворили су сва врата за сарадњу и на економском плану, тако да постоји са обе стране подршка да се она развија, поручује Дробац.     

Заменица генералног секретара ПК Војодине Бојана Миљуш каже да су војвођанску делегацију чинила 34 привредника, Туристичка организација Војводине, више туристичких организација општина и представника локалних самоуправа, смештајних капацитета, винара и салашара.

Трећина њих је на форуму представила своје туристичке производе, а сви очекују да ће од међусобних контаката бити користи са обе стране границе.

Миљуш је најавила да ће Привредна комора Војводине у сарадњи са Амбасадом Републике Србије у Будимпешти, Мађарско-српским пословним форумом и Туристичком организацијом Војводине у оквиру традицоналног “Дана Војводине у Будимпешти, који ће се одржати 15. и 16. септембра, уприличити српско-мађарски пословни форум на коме ће се представити војвођански привредници, не само у туризму него и у циљу међусобног повезивања и успостављања што боље сарадње у облсти пољопривреде, енергетике, ИТ сектора, металског сектора и банкарства.


Упечатљив позив Кикинђана на 32. „Дане лудаје”
Фото: Dnevnik (M. Mitrović)

Најупечатљивије су се представили Кикинђани позивом на 32. “Дане лудаје”, доневши са собом ведар и весео дух, музику, песму, игру, укусе и душу Кикинде, почастили их бундеваром и позвали да им буду драги гости на “Данима лудаје”.

Снажан утисак на учеснике форума, па и знатижељнике испред Градске куће Сегедина оставиле су девојчице кикиндског дечијег хора “Чуперак” двојезичним наступом, уз ритам хармонике Светлане Цеце Милић.

Маријана Мирков из Канцеларије за туризам Градске управе Кикинде наглашава да су “Дани лудаје” пре 32 године почели као једнодневна приредба, а да се дошло до манифестације на коју су сви Кикинђани јако поносни и сада је посећује за четири дана и до 50.000 људи из наше земље и иностранства.

Померили смо термин одржавања “Дана лудаје” од 21. до 24.септембра, мало раније него до сада.

На припреми “Дана лудаје” ангажован је велики број Кикинђана, а нема куће која тих дана нема госте, тако да је манифестација и велики празник нашег града, каже Маријана Мирков.


Председник привредне коморе Жупаније Чонград Пал Немеши наглашава да је циљ да се поспеши сарадња привредника, при чему се посебан акценат даје на мала и средња предузећа, на основу потписаног споразума о сарадњи са ПК Војводине и РПК Суботице.

Трудимо се да тај споразум не буде само мртво слово на папиру, него настојимо да му дамо реалан и жив садржај, да би допринели плоднијој пословној сарадњи привредника са обе стране, каже Немеши.

Директорка Туристичке организације Војводине Наташа Павловић сматра битним да се на овом подручју направи један регионални туристички производ и да се интензивира сарадња туристичке привреде, напомињући да ТО Војводине има добру сарадњу на пољу прекограничних пројеката са партнерима из Мађарске.

Заједнички су реализовани пројекти који су се односили на унапређење Дунава и Тисе, као и на пројектима унапређења културних добара са обе стране границе, са наше стране пре свега манастира Домбо и цркве Арача, а ове године са Жупанијом Чонград и партнерима “Фатос” из Будимпеште на позиву ИПА програма прекограничне сарадње у очекује позитивне резултате.

Пројекат се односи на унапређење и креирање јединствене понуде у подручју Тисе заједно са Жупанијом Чонград, а циљ пројекта са Удружењем “Фатос” је унапређење сеоског туризма, где ће се пренети добра искуства којих у Мађарској има у овој области око категоризације смештаја, маркетиншких средстава и заједничког букинга у сеоском туризму, каже Наташа Павловић.

Она истиче да туризам у Војводини бележи укупан пораст од осам одсто, док је пораст броја страних туриста 11 одсто.

Директорка ТО Војводине је потсетила да је Град Нови Сад шампион, који ће бити омладинска европска престоница 2019. и културна престоница Европе 2021. године, а да је најближи модел Печуја и других градова који су понели ове титуле.

На форуму су се представили Хотел “Галерија” из Суботице под окриљем немачке компаније “Пхива” која има логистичке центре у Суботици, Зрењанину и Сенти, док је са југа Баната в. д. директора ТО Ковин, Петар Стаменковић истакао је да у смештајним капацитетима сеоског туризма у Скореновцу од 8.000 ноћења у току године, чак 90 одсто остваре гости из Мађарске.

Све је засенио наступ Кикинђана, који су овде први пут пут представили “Дане лудаје”, најрепрезентативнију туристичку манифестацију на северу Баната.

Из иностранства највећи број гостију на “Дане лудаје” долази из Румуније, а све већу заинтересованост показују и Мађари.

Саша Танацков, члан Градског већа Кикинде за локални економски развој и инвестиције каже да је је циљ Кикинде да привуку не само туристе да посете “Дане лудаје”, већ да се оствари и шира економска сарадња.

Миорад Митровић

EUR/RSD 117.5121
Најновије вести