Деца о насиљу најтеже проговарају

У узрасту између 12 и 16 година деца најчешће посежу за СОС телефоном Националне дечје линије с бројем 116111, да потраже савет или се једноставно јадају, искуство је Националне дечје линије (НАДЕЛ) која функционише већ 12 година.
deca sport
Фото: Dnevnik.rs

То је, кажу у НАДЕЛ-у, природно јер то јесте узраст у ком се најчешће преиспитује, то је доба када су мисли конфузне, недоречене, животно искуство недовољно, радозналост огромна, па се због тога често остаје без одговора на многа питања, а посебно она које се дотичу сврхе живота и развоја личног идентитета.

Развојем услуге телефонског саветовања за децу и младе током ових дванаест година нагомилало се и сазрело много искуства саветника, који су развили вештине у одговорима на дечије позиве и потребе. Иако је дечија линија основана превасходно да би деца могла да пријаве шта их мучи, али и ради превенције свих видова насиља над децом, деца питају и многе друге ствари.

“Траже одговоре најчешће од себе, а са нама само деле те своје дилеме. Важно им је да их неко чује. О насиљу најтеже проговарају јер оно прави у души пустош, срамоту, страх. Зато се за ову тему саветници најдетаљније припремају и тим разговорима посвећују посбну пажњу”, кажу у НАДЕЛ-у.

У првих 9 месеци 2017. одговорили су на 87.025 позива, а најчешће су то били тестирајући позиви, уобичајени начин припреме деце да се одваже и започну разговор са саветником. Затим долазе конструктивно-тестирајући позиви, када деца позивају причајући измишљене приче или догађаје, а у ствари су то теме које окупирају њихову пажњу, или их плаше. Има и позива одраслих, забринутих за децу, иако од прошле године делује и нови саветодавни сервис само за одрасле, под називом “Родитељски телефон”.

Иначе, током девет месеци од почетка године забележено је 3.000 саветодавних разговора, уз очекиване теме у вези с вршњачким односима, вршњачким насиљем, опасностима које вребају од дигаталних технологија, али и заљубљивањем, незадовољством физичким изгледом, усамљеношћу, родитељском ауторитету, првим бежањима са часова, лошим оценама… Теме се с годинама мењају, примећују у овој организацији, а посебно се сада као тема намеће коришћење информационих технологија, којих деца не треба да буду лишена, али с којима треба да паметно поступају.

В. Ц.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести