Ово је била тема једне објаве на Редиту у којој је корисник поделио фотографију из аутобуса у Београду на чијем прозору је залепљен кратки текст о томе како је тај обичај заправо богохуљење.
Аутор текста објаснио је да крштење у превозу може бити проблематично, а своје објашњење темељи на три аспекта: теолошки, грађански и психолошки.
Zalepljeno u autobusu na liniji 33. Krstiti se u prevozu=bogohuljenje.
byu/aaaaafr inserbia
Теолошки аспект: КРСТИТИ СЕ У ПРЕВОЗУ = БОГОХУЉЕЊЕ
„Крстити се у превозу може се сматрати деловањем са фарисејским мотивима уколико особа чини како би била примећена, изазвало дивљење или стекла репутацију побожности пред Другима, уместо да тачно и искрено извршава своје верске дужности - на пример да посети цркву, икад, или буде добар хришћанин према свима. И чините добра дела. Праштајте. Не будите свадљиви.
Јеванђеље по Матеју, глава 6, тачка 5, подсећа да је искреност срца и мотивација кључни фактор у вршењу верских обреда. Уместо да се посветимо спољашњем показивању вере пред другима, Исус нас подстиче да будемо искрени, понизни и скромни у својим духовним праксама, стремећи пре свега ка дубоком односу са Богом.
Дакле, из перспективе јеванђеља по Матеју, крштење у превозу може бити проблематично уколико се врши из фарисејских мотива, како би се добила пажња, похвала или признање од људи, уместо искреног служења Богу и изражавања вере са понизним и искреним срцем. Кад се молиш, не буди као лицемери; они воле да се моле стојећи по синагогама и по раскрсницама улица, да би их људи видели. Заиста вам кажем, примили су плату своју." (Матеј 6:5)
Укратко: будите добри људи, и прави хришћани = верни христољупци и човекољубци, а не пагански сујеверни.
Грађански аспект: Поштујте и друге људе, и друге вере, сапутнике у превозу.
Психолошки аспект: Децентрирајте се од себе, помоћ треба и другима,
Слава и хвала Богу", наводи се у тексту.
(Espreso)