КАКО ПРИПРЕМИТИ АУТОМОБИЛ ЗА ОДЛАЗАК НА МОРЕ: Ови корисни САВЕТИ ПРОФЕСИОНАЛАЦА учиниће ваше путовање безбрижним

Сезoна летњег одмора увелико је почела, а део Новосађана и ове године на своје изабране дестинациjе путује аутомобилима. За безбрижне километре, потребна је адекватна припрема возила, а у разговору са аутомеханичарима, сервисерима клима уређаја и вулканизерима, откривамо вам на шта треба да обратите пажњу, како бисте избегли скупе непријатности.
Pexels
Фото: Pexels

Дотрајале компоненте могу да изненаде и најпедантније возаче, из тог разлога важно је проверити стање возила пре одласка на дуже релације. Основна инспекција подразумева проверу нивоа свих флуида у возилу, у чега спадају моторно уље, кочионо уље, уље серво управљача и расхладна течност.

-Провера трапа, кочионог система, каишева, црева и других кључних елемената је обавезна. Иако вам превентивна замена делова звучи као сувишан издатак, управо вам то гарантује поузданост возила на планираном путу- рекао је за Дневник аутомеханичар из Врбаса.

Фото: Pexels

Сервисирање климе за комфорну вожњу 

Савремени аутомобили опремљени су разним опцијама које службују максималном угођају. Ипак, детаљ без ког многи данас не могу да замисле путовање јесте клима уређај. Без обзира на број зона и модова рада, принцип одржавања овог система је исти. Допуна фреона и правовремено сервисирање, гарантују дуговечан рад.

Професионалци ће власницима четвороточкаша препоручити сезонску инспекцију система климе. 

-Чести кварови подразумевају цурење фреона, оштећен и неисправан хладњак климе, као и покварен компресор, односно дотрајало квачћило компресора климе. Трошкови отклањања ових кварова варирају од пар хиљада динара за допуну фреона, до неколико десетина хиљада за замену компресора. У сваком случају, не чекајте одлазак на море да бисте тестирали исправност овог система, јер кратке градске релације вешто крију кварове у најави- истакао је овај аутомеханичар.

Провера и замена пнеуматика за безбедне километре 

Пнеуматици су, слажу се многи, један од најважнијих делова сваког точкаша, јер су управо они једине компоненте које имају директан контакт са подлогом. Неретко, возачи праве компромисе при куповини пнеуматика, у намери да смање трошкове одржавања. 

Фото: Pexels

-Правило је једноставно, свака нова гума боља је од половне, а шансе да пронађете довољно “младе” и очуване половне пнеуматике су врло скромне. Избор на нашем тржишту је велики, због чега се једноставно могу пронаћи нове гуме за свачији џеп- речи су врбашког мајстора.

Превентивна посета вулканизеру пожељна је навика пред сваки дужи пут, посебно лети када се структура гума мења услед високих температура. Ово је посебно важан корак за оне возаче који на својим аутомобилима имају нешто старије гуме.

Неписано правило каже да је рок трајања пнеуматика седам година од датума производње који је утиснут на зиду гуме и назива се ДОТ. Прва два броја означавају недељу у години, док се друга два односе на годину производње.

Искористите одлазак код вулканизера за проверу шрафова точкова. Није искључено да се током времена шрафови опусте, због чега је ово права прилика да их дотегнете и сачувате себе могућих непријатности у путу.

Ако из неког разлога посету вулканизерској радни сматрате сувишном, предлажемо да пред пут  проверите притисак у гумама.

Обавезна опрема и потребни документи

Списак додатне опреме и неопходних докумената варира од државе до државе, из тог разлога добро се информишите шта су ваше законске обавезе.

Неке од ствари које се могу наћи су на обавезном списку: прва помоћ, троугао, саобраћајни прслук, резервни точак или опрема за репарацију гума, против пожарни апарат, резервни сет сијалица, итд.

Са друге стране, у потребна документа могу бити сврстани: зелени картон, пуномоћ од стране власника возила уколико се аутомобил не води на особу која њиме управља и путује, као и сагласност за управљање возилом у иностранству у случају да је власник возила правно лице.

 

EUR/RSD 117.0746
Најновије вести