Млади не гледају ТВ, политика их не занима, стално су онлајн

БЕОГРАД: Према последњим истраживањима, спроведених на популацији од 15 до 30 година, млади у Србији телевизију и ријалити програме не гледају, информишу се преко друштвених мрежа, највише Фејсбука, незаинтересовани су за политичка дешавања, већином су незапослени и живе са родитељима, а највећи број њих жели да се исели из Србије.
mobilni onlajn
Фото: pixabay.com

Само 27 одсто младих од 1.200 испитаних из целе Србије, заинтересовано је за политичка дешавања, док 85 одсто њих није члан ниједне партије и само 3,5 одсто њих сматра да има утицаја на политичке процесе, показало је истраживање Кровне организације младих Србије о потребама младих.

Како преносе београдски медији, то за последицу има да редовно своје право на изборима искористи 32 одсто младих, никада не гласа њих 37 одсто, док остали то чине повремено.

Скоро 40 одсто младих сматрају да су сви политичари исти, показују подаци истог истраживања, а 70 одсто сматра да се политичке партије не обраћају младима.

Око 85 одсто њих изјаснило се да не верује политичарима, а 80 одсто сматра да не постоје медијске слободе у Србији. 

У поређењу с претходном годином, за скоро 10 одсто је порастао број младих који су равнодушни према политичким дешавањима, о чему се у чак 80 одсто случајева прво информишу путем друштвених мрежа.

Млади најчешће за информисање користе Фејсбук, Инстаграм и портале, телевизија је на другом месту, породица и пријатељи на трећем, док су дневне новине на четвртом.

Према истом истраживању, 12 одсто има плату већу од републичког просека, 26 одсто има мању, а чак 61 одсто њих не зарађује.

Млади у Србији немају поверење у институције, показала је просечна оцена 3 (оцењивано је од 1 до 5), која је истовремено и максимална коју су успеле да добију неке од институција - војска, полиција, државни органи или црква.

Подаци Акционог плана националне стратегије за младе Министарства омладине и спорта говоре да је стопа запослености младих, старости од 15 до 30 година, повећана са 26 одсто, колико је износила пре седам година, на 35 одсто.

Број младих који раде на радном месту које одговара њиховим квалификацијама смањен је са 62 одсто на 59, субвенције за самозапошљавање користи само око један одсто младих, док 20 одсто њих сматра да је боље покренути сопствени бизнис, него радити за другога, а као најсигурнији бизнис виде отварање приватних вртића и играоница.

Акциони план Министарства показао је да се током прошле године, финансијски и стамбено осамосталило од родитеља само 13 одсто, док 64 одсто њих то није учинило. Према истраживању Министарства омладине и спорта, 63 одсто младих, насупрот 37 одсто, планира да се исели из земље и то у највећем проценту, 45 одсто, у неку од земаља Западне Европе.

У великој већини су и они, који живе у мањим местима, а који би се иселили, њих 71 одсто, у неки од већих градова као што су Београд, Нови Сад, Ниш. 

Према том истраживању Министарства, међу младима старости од 15 до 19 година, чак 97,7 одсто њих свакодневно користи интернет.

EUR/RSD 117.1192
Најновије вести