Забрана Боинга 737 у Србији све док траје наредба ЕАСА

БЕОГРАД: Авиони Боинг 737 МАКС, којима је и у Србији забрањено полетање и слетање и прелетање њеног ваздушног простора, нису у флоти Ер Србиије нити је тај тип авиона уписан у регистар Диркетората цивилног ваздухопловства Србије, изјавила је данас директорка Директората Мирјана Чизмаров.
avion, tanjug
Фото: Tanjug Milica Paunović ilustracija

"Србија интензивно прати све прописе Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја и у складу с тим ће поступати што се тиче употребе тог авиона", рекла је Чизмаровљева на РТС-у.

Како је рекла, та одлука ће бити на снази све док се не испита узрок пада тог авиона и све док његово коришћење не буде потпуно безбедно.

Она је истакла да због те одлуке не постоје никакве последице по путнике у Србији и аеродром "Никола Тесла" у Београду.

"Две компаније су поднеле захтев код нас за летњи ред летења, ''Норвежан'' и ''Лот'', али оне неће користити те летелице све док та наредба буде на снази", навела је Мирјана Чизмаров.

Од 1. фебруара до 12. марта, према њеним речима, било је 363 прелетања наше земље и 40 полетања и слетања са аеродорма.

Каже да је 28 авиокомпанија било у зимском реду летења, као и да у летњем реду летења, од 31. марта, очекује још већи број компанија.

Авионима Боинг 737-8 МАКС и 737-9 МАКС забрањени су полетање и слетање у нашој земљи и прелетање Србије.

Након трагичне несреће лета ЕТ302 компаније Етиопијан Ерлајнс, када се авион Боинг 737 МАКС 8 срушио без преживелих, Европска агенција за безбедност у ваздухопловству (ЕАСА) одлучила је 12. марта да суспендује све летове тог модела авиона.

Као меру предострожности, ЕАСА је објавила Директиву о пловидбености и обуставила све летачке операције свих авиона Боинг Модел 737-8 МАКС и 737-9 МАКС у Европи. 

Поред тога, ЕАСА је објавила и Директиву о сигурности и обуставила све комерцијалне летове наведених модела ваневропских компанија који лете у, унутар или из ЕУ. 

Истрагу несреће воде етиопске власти уз подршку Националног одбора за безбедност у саобраћају, пошто је авион дизајниран и изграђен у САД. ЕАСА је понудила своју помоћ и подршку у истрази несреће.

ЕАСА каже да континуирано анализира податке чим постану доступни, да је истрага о несрећи у току и још је прерано доносити закључке о њеном узроку.

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести