На бачкој страни у току припреме за најбржи српски воз (Фото)

У оквиру градње пруге за велике брзине Београд-Нови Сад предвиђена је и реконструкција свих станичних објеката на тој траси.
Вања Фифа
Фото: Вања Фифа

Пруга на сремској страни града је завршена, а обновљена је и станична зграда у Петроварадину, док се на бачкој страни града ужурбано ради, јер би део трасе до Новог Сада требало да буде готов до половине марта.

Пруга је прешла преко Жежеља и граби ка новосадској станици.

Фото: Вања Фифа

Иако је реконструкција станице у Петроварадину завршена, укључујући и партерно уређење, у току је опремање зграде, као и завршни радови у потходницима који повезују пероне, где мајстори уграђују тактилне плоче водиље за лакше кретање слепих и слабовидих. Осим тога, на улазу и излазу из потходника, на степеништима су постављене платформе за инвалидска колица, односно лифтови.

Фото: Вања Фифа

За разлику од станице у Петроварадину, где је релативно мирно, у Новм Саду је ситуација потпуно другачија - неимари су на сваком кораку, како на прузи, тако и у станичној згради.

Фото: Вања Фифа

Прва фаза радова обухвата сређивање прва три станична колосека, као и десетог и једанаестог, али и градњу новог перона и замену настрешница. Како смо се уверили, старе шине, укључујући и дрвене прагове, махом су уклоњене и у току је монтажа нових, као и насипање туцаником, а старе надстрешнице на првом перону замењене су новим.

Фото: Вања Фифа

Прилазни путеви до платоа испред станичног улаза недавно су асфалтирани и обновљена су аутобуска стајалишта у чувеној “потковици”.

Фото: Вања Фифа

Железничка станица или само “Ж станица”, како је Новосађани често називају, ускоро ће бити реконструисана и неимари убрзано раде како би до половине марта завршили све предвиђене радове. Станична зграда није обнављана откако је 1964. године отворена, а планирана је санација подова, зидова и крова, столарије и фасаде, да би објекат испунио стандарде енергетске ефикасности. Као и петроварадинска и новосадска станица ће бити прилагођена особама с инвалидитетом.

Фото: Вања Фифа

Будући да је реч о објекту од историјског значаја, радове надзире и Завод за заштиту споменика културе Града Новог Сада , а директор те установе Синиша Јокић каже да се ужурбано ради, те потврђује да ће обнова станичне зграде ускоро бити завршена.


Стара ранжирна станица добија нову намену

Због градње и модернизације пруге за велике брзине између Београда и Суботице, укинута су четири путна прелаза у Новом Саду - на булеварима Војводе Степе и Европе, као и у улицама Радомира Раше Радујкова и Руменачкој. Рок за демонтажу путних прелаза је 30. март. 

Комплекс старе Ранжирне станице с ложионицом евидетниран је као непокретност која ужива претходну заштиту и планом детаљне регулације, који је на јавном увиду до 3. марта, ту су планирани садржаји попут Музеја железнице, мултимедијалних центара, уметничких атељеа, занатских радионица...


Фото: Вања Фифа

У време када је изграђена али и сад, Новосадска железничка станица истиче се својим модерним изгледом и фасадом у стаклу. Архитектонско решење и чињеница да се налази на почетку Булевара ослобођења, који, када је реч о саобраћају, представља “жилу куцавицу града”, утицали су на то да “Ж станица” постане један од симбола Новог Сада.

Фото: Вања Фифа

Прва станица била на Лиману 1882. године

Фото: Вања Фифа

Првобитна зграда железничке станице Нови Сад налазила се на месту данашње Лиманске пијаце и изграђена је 1882. године, а први воз из правца Суботице стигао је у наш град 5. марта 1883. године. Стара зграда железничке станице у међувремену је срушена и на том месту, код Лиманске пијаце, остала је још само некадашња пошта, која и даље ради.

Јована Вукашиновић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести