БАНАНА ТРИК И РАСТ КРАЂА Како самоуслужне касе утичу на продавнице
Самоуслужне касе у супермаркетима постале су прави изазов за трговце због све чешћих злоупотреба.
Према истраживању Ипсоса, чак шест милиона Британаца признаје да користи ову опцију како би на неки начин смањило цену или чак уопште не платило артикле. Због тога су многи супермаркети одлучили да се врате „добрим старим касирима“.
Студија Ипсоса, пренета од стране Дејли мејла, открила је да сваки осми купац током куповине кликне на јефтинију опцију на екрану, иако то није артикал који заправо купује. Ова пракса, позната као "банана трик", најчешће се примењује приликом куповине воћа или поврћа, када потрошачи намерно бирају јефтинију ставку на екрану.
Ипсос је спровео анкету међу 1.099 испитаника како би истражио ову праксу. Занимљиво је да 48% испитаника сматра да "банана трик" не би требало да буде законски санкционисан као кривично дело. Такође, осам процената људи је признало да су украли производе који су јефтинији од 10 фунти, док 26% сматра да таква пракса не би требало да буде прекршај.
Оно што је забрињавајуће је пораст крађа у продавницама. У последњој години забележено је 443.995 крађа, што значи око 50 крађа дневно. Према неким проценама, штета коју продавнице претрпе услед крађа износи чак 1,8 милијарди фунти годишње, док је за додатне сигурносне мере потребно инвестирати 700 милиона фунти.
Многи сматрају да су самоуслужне касе кључни фактор у порасту крађа. Број ових каса у Британији повећао се са 53.000 на 80.000, а у Сједињеним Америчким Државама супермаркети су почели да се враћају традиционалним касама.
Изгледа да и британски трговци препознају проблем. Директор ланца „Morrisons“ признао је да су прешли границу са бројем самоуслужних каса и да ће сада настојати да успоставе бољи баланс.
С друге стране, из „Асде“ су саопштили да ће се фокусирати на улагање у људство, док многи други ланци и даље постављају самоуслужне касе како би повећали ефикасност и смањили трошкове.
Међутим, неки купци се жале на ове касе, наглашавајући да више воле интеракцију са људима током плаћања. Поред тога, забележен је и пораст крађа међу припадницима средње класе, због чега „Morrisons“ сада разматра измене у постављању самоуслужних каса. У неким продавницама ове касе ће бити затворене на неколико сати током дана, шест дана у недељи.