Комплекс ће се градити на претежно приватном земљишту, а Град је на овај начин употпунио недостајуће делове земљишта за будућу фабрику, наведено је током скупштинске расправе.
По речима гардоначелника Новог Сада Милоша Вучевића, у децембру су почели преговори између комапније, чије је седиште у Цириху, и градских власти, да би у априлу Србија, Нови Сад и „Бери–Калебо“ потписали Меморандум о разумевању. Том приликом најављено је да ће фабрика прорадити до 2021. године, да ће претежно на инострано тржиште годишње испоручивати 50.000 тона висококвалитетних производа од какаоа и чоколаде, те да би у току пет година вредност те инвестиције требало да досегне 50 милиона евра.
– Долази нам највећи произвођач премијум чоколаде и какоа, са 170 година дугом традицијом, долазе нам систем, правила и ред – истакао је Вучевић за говорницом новосадског парламента.
У ранијим изјавама Вучевић је ту инвестцију означио као „капитално-развојну”, пошто ће из фабрике у Новом Саду сви производи – чоколада, чоколадна пуњења, смесе, бити намењени извозу на тржиште југоисточне Европе. Градоначелник Новог Сада напоменуо је тада и да је изградња фабрике у Новом Саду била условљена изузетно високим стандардима заштите животне средине, које је швајцарска компанија испунила.
– Урађена су сва потребна истраживања, од оних о аерозагађењу, до сондирања земљишта и сва друга из области екологије. Фабрика ће бити изграђена на приватном земљишту, на регионалном путу М-7 према Зрењанину. Упослиће стотину људи и почети производњу 2021. године – навео је Вучевић.
По подацима саме компаније, „Бери–Калебо” запошљава више од 11.500 људи у 30 земаља и 60 фабрика. Прошле године забележила је промет од око шест милијарди евра и продала нешто више од два милиона тона производа.
Приликом потписивања Меморандума о разумевању, генерални директор „Бери–Калебоа” Антоан Десен Африк објаснио је да ће фабрика у Новом Саду представљати регионални центар из којег ће се снабдевати чоколадом тржишта југоисточне Европе.
– Захваљујући новој фабрици у Новом Саду, у складу с нашом стратегијом „паметног управљања растом”, бићемо у могућности да проширимо пословање у региону и снабдевамо постојеће и нове купце широким асортиманом чоколада, смеша и пуњења – истакао је Африк.
С. Крстић