Данас се завршава асфалтирање источног крака Коридора 10

Када ће бити свечано отварање ове деонице која значи и да је читав Источни крак Коридора 10 завршен и отворен за саобраћај одлучиће надлежни, рекао је директор сектора за изградњу Коридора Србије Александар Сенић.
Završava se asfaltiranje istočnog kraka Koridora 10 Foto: Tanjug/Z. Žestić
Фото: Завршава се асфалтирање источног крака Коридора 10 Фото: Танјуг/З. Жестић

Банцарево:  Асфалтирање Источног крака Коридора 10 данас ће бити завршено, уследиће постављање хоризонталне и вертикалне сигнализације, провера опреме у тунелу Банцарево, а Коридори Србије ће већ од 31. октобра бити спремни за отварање деонице Просек-Црвена река за саобраћај, рекао је данас директор сектора за изградњу Коридора Србије Александар Сенић.

Када ће бити свечано отварање ове деонице која значи и да је читав Источни крак Коридора 10 завршен и отворен за саобраћај одлучиће надлежни, рекао је он.

"После Грделичке клисуре ово је најтежа деоница на Коридору10, ту су на жалост лоше извршења геотехничка испитивања и морали смо да мењамо скоро целу пројектно техничку документацију паралелно вршећи додатна геотехничка истраживања, измену пројеката и изводећи радове", рекао је Сенић.

До сада је за Источни крак Коридора 10 исплаћено 476 милиона евра за 87 километара, што је око 5,5 милиона евра по километру рачунајући и пет тунела чија је укупна дужина око три километра, рекао је Сенић.Новац који је исплаћен, тачније 476 милиона евра, кредити су Европске инвестиционе банке, Европске банке за обнову и развој, Светске банке и оно што је Србија исплатила из буџета.

Највећи изазов на Источном краку била је косина шест код тунела Банцарево где је решење пронађено у продужетку једне од тунелских цеви галеријом што изведено за неколико месеци.Источни крак Коридора 10 гради се од 2010. године, а на деониц која се последња завршава од Просека до Црвене реке, ради се од марта 2012. године.

Шеф пројекта Исток у Коридорима Србије Душан Мијук каже да је реч о импресивном неимарском подухвату у коме је највећи изазов на изградњи била борба са природом.

„Стабилизација је извршена на 40 косина, на овој деоници Банцарево - Црвена река на 26 и 14 косина на деоници Просек - Банцарево али успешно смо савладали у тој борби имали смо “, рекао је он и додао да је било 4-5 косина налик онима у Грделичкој клисури.

На деоници је 87 мостова, пет тунела, пет саобраћајних петљи, а у Источни крак Коридора 10 уграђено око 780.000 тона асфалта, ископано око 12,5 милиона кубика материјала, док је у насипе уграђено око 9,5 милиона кубика материјала.

Уз асфалтирање око галерије код тунела Банцарево 60- 70 радника Интеграл инжењеринга ради на насипању крова и заштити галерије, каже шеф градилишта Осман Касић.

„Сви радови биће завршени у предвиђеном року, радили смо у две и три смене ових дана, интензивно, да би се посао окончао и привео крају“, рекао је он.У галерију која је накнадно пројектована и изграђена због клизишта постављена су 132 шипа, са преко 10.000 кубика бетона, и 2,5 хиљаде тона арматуре.

„Ископано је 40.000 кубика земље, а насуто око 80.000 кубика земље која ће служити као „контратег“ евентуално да не дође до неког новог клизишта“, рекао је Касић.

EUR/RSD 117.5248
Најновије вести