МИНИСТАР ГОРАН ВЕСИЋ Све пруге у Војводини биће реконструисане, Покрајина ће бити премрежена мрежом аутопутева и брзих саобраћајница

БЕОГРАД:  Министар грађевинарства, саобаћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да ће све пруге у Војводини бити потпуно реконструисане, а железнички саобраћај кроз неколико година постати доминантан, док ће Покрајина истовремено бити премрежена и мрежом аутопутева и брзих саобраћајница.
s
Фото: Youtube printscreen/ B92 TV

Весић је за Радио-телевизију Војводине рекао да ће деоница брзе пруге од Новог Сада до Суботице, дуга 108 километара, бити завршена шест месеци пре новог рока, што је био крај године, а чак годину дана пре првобитног рока који је предвиђао завршетак радова половином 2025, наводи се у саопштењу министарства.

"Већ у августу ће холандска компанија 'Рикардо' урадити сертификацију пруге за стандарде Европске уније, а онда ће 'Дојче бан' од 1. до 15. септембра урадити технички пријем, како бисмо почели са тестирањем пруге. За то ће бити потребна око три месеца и у децембру ће кренути редовне линије Београд - Нови Сад - Суботица", рекао је Весић.

Од Београда до Суботице путоваће се сат и 10 минута и то ће потпуно променити начин живота људи који живе на траси брзе пруге, додао је министар.

"Мађарска страна нас уверава да ће своју деоницу, до границе са Србијом, завршити 2026. године, како бисмо 2027. могли да путујемо брзом пругом до Будимпеште од Београда за два сата и 45 минута", рекао је Весић. Додао је да ће пасошке контроле бити у Београду, Новом Саду, Суботици и Будимпешти, како би се убрзао проток путника, без заустављања на граници.

Такође, указао је да се приводе крају пројекти обнове 250 километара регионалних пруга у Војводини, међу којима она од Панчева преко Зрењанина и Кикинде до Суботице, дуга око 200 километара, као и пруга Врбас - Сомбор, која је сада у веома лошем стању.

"Оне ће бити преуређене, електрифициране, са новом сигнализацијом, предвиђене за брзине од 120 километара на сат", истакао је Весић.

Додао је да је у фази пројектовања још једна пруга Суботица - Сомбор - Богојево - Сајлово - Нови Сад.

"Ако томе додамо да већ радимо на пројекту реконструкције пруге Београд - Вршац - румунска граница и да радимо на пројекту аутопута Београд - Вршац - румунска граница, са брзом саобраћајницом до Беле Цркве, то говори да ће све пруге у Војводини бити потпуно реконструисане, а железнички саобраћај доминантан", назначио је министар Весић.

Када је реч о изградњи аутопута Бачки брег - Српска црња, дуге укупно 186 километара, Весић је рекао да се ради "пуном паром" на првој деоници од 5,5 километара, од Бачког брега до Сомбора, започетој крајем прошле године. "Идеја је да током ове године 'нападнемо' и деоницу од аутопута према Србобрану и Врбасу, чиме отварамо индустријску зону. План је да се до 2026. године заврши деоница од Бачког брега до Кљајићева, као и део од аутопута ка Врбасу", рекао је Весић.

Говорећи о аутопуту Београд - Зрењанин - Нови Сад, Весић је рекао да се и тај пројекат увелико ради и да ће до 2026. године бити завршена деоница до Ковачице, дуга 26 километара.

"Укупна дужина је 105 километара, али пројектујемо и брзу саобраћајницу између Новог Бечеја и Зрењанина, како бисмо спојили 'смајли' и нови аутопут Београд - Зрењанин - Нови Сад", рекао је Весић. Споменуо је и Фрушкогорски коридор, дужине готово 48 километара, у оквиру којег ће до јуна 2026. године бити готова оба моста у Новом Саду, која се сада граде.

"До краја ове године ће на Фрушкогорском коридору бити завршено све осим два моста, тако да ће тај пројекат бити готов до јуна 2026. године. Војводина ће бити премрежена ауто-путевима и брзим саобраћајницама", закључио је Весић. Министар је најавио и да ће у априлу бити завршена комплетна реконструкција железничке станице у Новом Саду.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести