ПЛАТИЛИ СТЕ ИСПОРУКУ ПАКЕТА ДО ВРАТА, МОРАТЕ НА УЛИЦУ ПО ЊЕГА Коме се жалити на НЕИСПУЊАВАЊЕ ОБАВЕЗА

Током пандемије коронавируса грађани у Србији стекли су нове навике, између осталог, порастао је број оних који купују онлајн, што значи да се ослањају на доставу пакета.
1
Фото: Instagram printscreen

Иако су купци платили да пакет стигне до врата стана, често не буде тако.

"Стигао вам је пакет, чекамо вас испред зграде" – то је реченица коју купци често чују када стигне пошиљка, иако су доставу, дакле испоруку до врата стана - уредно платили.

“Ви када поручујете одређени пакет и када наводите адресу примаоца, адреса садржи наравно и број зграде и број стана, дакле то подразумева да вам се пошиљка испоручи до врата стана, дакле није то сад нека тачка на улици. Просто ви сте то платили, то има одређену цену и требало би да буде испоручена у складу са законом и у складу са пратећим прописима којима се регулише пружање поштанских услуга“, каже правни стручњак за заштиту потрошача Младен Алфировић.

Ипак, купци се жале на то да су то најчешће изговори, и да се слично

Љубици П. дошла је полиција на врата. Како се испоставило, човеку који вози ауто регистрован на њено име, стигле су казне, које није платио, а поштар је, уместо да традиционално напише да „није код куће“, написао „није на адреси“. Од шефа смене у Пошти, после показаних доказа да заиста станује на тој адреси – добила је извињење, а радник упозорење. И то је то.

У курирској служби кажу да је главни разлог што све чешће не испоручују пакете до врата то што немају где да паркирају возило.

“Ми смо мала курирска служба, специјализовани смо за Београд и Нови Сад, тако да наши курири ем што возе на мање адреса него велике курирске службе, ем су у обавези да доставе до врата, односно спрата, изузев у случајевима кад стварно немамо где да се паркирамо, поготово у центру – Врачар, Стари град, Савски венац, е онда замолимо да клијент сиђе до улазних врата“, наводи Зоран Недић из једне курирске службе.

Проблем представља и мањак радника. Често се дешава и то да курири за један дан треба да испоруче више од 100 пакета, а за то не би имали довољно времена кад би их сваком доносили до врата.

Уколико сте доставу платили, а пошиљку нисте добили на кућној адреси, можете да напишете приговор курирској служби, кажу стручњаци.

“На основу закона о поштанским услугама, ако не будете задовољни одговором, следећа адреса је Агенција за поштанске услуге као регулаторно тело“, појашњава Младен Алфировић.

Све је популарније преузимање на пакетоматима, који су на располагању 24 сата па, уколико не можете да чекате курира код куће, можете тако да преузмете пошиљку у року од два дана, било када.

А да ли ће баш ови пакетомати којих у граду има све више ускоро заменити курире, време ће показати.

Дневник , РТС

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести