Наиме, креатори из Новог Сада, веб дизајнер Милош Костић и графички дизајнери Душан Божић и Ивана Мораревић, осмислили су игру инспирисану историјским догађајима из друге половине 14. века, након смрти српског цара Душана.
Желећи да игру историјски утемеље, идејни творци прочитали су више књига и радова који се баве епохом након 1371. године, те истражили великашке породице и њихове поседе. На свакој картици представљене су реплике утврђења сваке породице, као и њихове челенке, које се могу наћи на до данас сачуваним печатима, кованицама и одевним предметима.
- Протеклих година, неколико узастопних лета проводили смо на средњовековним фестивалима, дружећи се са витезовима, занатлијама и другим учесницима тих окупљања - рекла је Ивана Мораревић. - Крајем 2021. године долазимо на идеју да осмислимо друштвену игру која би била смештена у нама добро познато раздобље.
Игра је, најпре, намењена деци, која би на тај начин стекла додатно знање из историје, али и одраслима који воле надметање и дружење уз тај вид разоноде.
- „Српско царство” је игра за најмање два, а највише шест играча, са једноставним правилима, а траје око 30 минута и кутија је довољно мала да се свуда може понети - наговестила је Ивана. - Играчи се упознају са средњовековном Србијом и властелинским породицама кроз освајање картица на којима су приказана најважнија средњовековна утврђења. Главни циљ је забава и није потребно предзнање из историје да би се уживало у игри, специфичној по томе што играчима приближава, често занемарено, историјско раздобље. Надамо се да ће играчи бити подстакнути да даље истраже о овој теми.
Наша саговорница напомиње да „Српско царство” многе, због освајачког карактера, подсећа на „Ризико”, мада то није случај, и те игре су, како каже, суштински различите. С друге стране, љубитељи друштвених игара уочавају сличност са игром „Доба Рата” (Age of War).
- Највећи изазов било је усагласити одбрану на картицама и напад коцкицама, које имају другачије симболе од оних регуларних - објаснила је Ивана Мораревић. - Провели смо неколико месеци испробавајући игру са различитим скупинама играча и упоредо прилагођавали однос напада и одбране.
А. Чегар