„Простор у обухвата Плана није реализован на основу важеће планске документације, јер се нису стекли услови и у највећем делу представља неуређену зелену површину. Посебно ограничење представља траса тунела у наставку Моста слободе, због неопходне заштитне конструкције. Потенцијале простора представљају атрактиван положај, с погледом на Нови Сад, његова слободна, односно неизграђена површина и непосредна близина трасе туристичког правца ‚Зелена стаза’“, оцењују урбанисти постојеће стање у тексту плана на увиду.
Објашњено је да је циљ израде Плана преиспитивање важеће документације, како би се за тај специфичан градски простор утврдило оптимално решење и побољшали услови за реализацију.
Како се може приметити, простор у широј зони тунела у наставку Моста намењен је општеградском центру, у оквиру ког је планирана градња стамбено-пословних објеката, чији садржаји могу бити из домена туризма, спорта културе и слично, с тим да је предвиђена висина објеката до четири спрата (По + П + 4), уз могућност формирања висинских акцената у појединиим деловима комплекса (По+П+6+Пс), што ће пак бити дефинисано у нацрту Плана, односно даљом разрадом документа, када ће бити прецизирана и зона изградње. Паркирање возила биће решено на парцелама корисника, и то 1,3 до 1,5 паркинг места по стамбеној јединици, односно у складу с нормативима за појединачне делатности.
Део простора, у оквиру намене општеградског центра, у зони заштитног појаса тунела, имаће посебан режим коришћења и ту није предвиђена изградња објеката, али је планирано формирање зелених површина, уређивање дечијих игралишта, постављање теретана на отвореном и пратећег мобилијара.
Западно од општегадског центра, требало би да буде спортски парк, с простором за рекреацију и одмор, игру деце, спортским теренима на отвореном и зеленим површинама.
Од укупних планом обухваћених 5,5 хектара, за општеградски центар намењено је 2,46, спортске површине заузимаће 1,44 а саобраћајне 1,6 хектара.
Када је реч о концепту озелењавању простор на ком је планиран општеградски центар биће уређен у складу с просторном организацијом садржаја унутар парцеле, с тим да се, како је наведено, приликом планирања зеленила мора водити рачуна о позицији саобраћајних коридора (тунела), те избегавати врсте с агресивним кореновим системом, да не би дошло до нарушавања стабилности. Осим тога, уз саобраћајнице су планирани дрвореди.
- Планом детаљне регулације омогућено је ширење града на сремској страни. План дефинише изградњу саобраћајница, кружних раскрсница, бициклистичких и пешачких стаза, као и паркинг површина, те комунално опремање подземним инсталацијама - истакао је за „Дневник” градоначелник Новог Сада Милан Ђурић. Он је посебно истакао значај изградње два моста која је у току. Њима ће град лакше моћи да изађе и на сремску страну - речи су првог човек града.
У току израде нацрта биће одређен начин приступа општеградском центру, за који је предложено да буде са Камничког пута, а биће утврђена и заштита тунела, у југозападном делу.
„У крајње западном делу преиспитаће се потреба за планираном саобраћајницом, која се налази северно од уз некадашњу пругу која је пренамењена у туристички правац ‚Зелена стаза’. Уз јужну регулацију Каменичког пута предложена је градња бициклистичке стазе, а у северном делу те улице паркинга, који би, како је објашњено, користили посетиоци видиковца изнад тунела и Каменичког парка.
Јована Вукашиновић
Фото: Д. Николић , С. Шушњевић