речено је данас Танјугу у тој агенцији.
"РАС је у току прошле године издвојио око 80 милиона динара за подршку домаћим фирмама које желе да учествују и представе своје производе на међународним сајмовима, а за 2017. је опредељено још око 80 милиона динара за ту намену", рекао је представник РАС-а Предраг Деретић.
Он је поручио да ће све домаће компаније које желе да представе своје производе у иностранству и наступају на међународним сајмовима, у циљу већег извоза и препознатљивости бренда српских производа моћи да добију подршку РАС-а.
РАС помаже наступ српских компанија у иностранству на два начина: кроз закуп сајамског простора у сарадњи са ПКС, тако што се организује национални штанд српских произвођача и кроз суфинансирање самосталног наступа домаћих фирми у оквиру програма подршке, навео је Деретић.
Само у току прошле године, РАС је у сарадњи са ПКС организовао наступ српских привредника на пет међународних сајмова: два у Русији, у Немачкој, Холандији и Паризу.
На тим сајмовима су у оквиру Националног штанда Србије излагале укупно 62 домаће фирме, а процењено је да ће захваљујући оствареним контактима на сајмовима бити остварено око 40 милиона извоза за домаће излагаче.
"И у овој години РАС и ПКС ће наставити да организују наступ српских привредника на Националном штанду Србије на сајмовима у иностранству, а интересовање српских привредника је велико", навео је Деретић.
Планирано је у 2017. учешће домаћих компанија на осам међунардних сајмова из области прехрамбене, металске, пољопривредне индустрије и то у Русији, Немачкој и Холандији.
Он је подсетио да је један од тих сајмова је недавно одржан у Москви, међународни сајам прехамбених производа "Продекспо".
Деретић је истакао да су на том сајму домаће фирме забележиле запажене резултате, а једна од њих је и награђена златном медаљом за квалитет прехрамбених производа - Фрувита.
"Остварен је велики број контаката, чак и предуговора које ће бити потписани са руским добављачима и дистрибутерима", додао је он.
Поред подршке домаћим привредницима у сарадњи са ПКС, домаће компаније могу и у 2017. да конкуришу за Програм промоције извоза који расписује РАС.
Програм подразумева суфинасирање индивидуалних наступа домаћих компанија на жељеним сајмовима са 50 одсто односно у максималном износу до милион динара, објаснио је Деретић.
"Само у току прошле године РАС је кроз тај програм суфинасирао наступ 56 домаћих компанија на међународним сајмовима у иностранству", рекао је Танјугу тај стручњак Развојне агенције Србије.
Како каже, програм подршке РАС-а ту не предвиђа никаква ограничења односно фирме саме бирају сајам на којем желе да наступају и пријављују се за средства.
Деретић је подсетио да је РАС владина агенција која је основана пре око годину дана и да поред осталих активности пружа подршку домаћим фирмама за наступ на сајмовина у иностранству.