Од фебруара три брза воза на прузи БГ-НС, карта 1.000 дин за 30мин

БЕОГРАД: Три брза воза, која ће швајцарска компанија Штадлер испоручити Србији до краја године, биће од фебруара пуштена у комерцијалну употребу на прузи Београд - Нови Сад, најавио је данас министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић додајући да ће грађани за вожњу од 30 минута плаћати око 1.000 динара.
Вијадукт, изградња/Дневник/В. Фифа
Фото: Вијадукт, изградња/Дневник/В. Фифа

"Два пута дневно ће грађани моћи да путују директно од Београда до Новог Сада и стигну за 30 минута и то ће коштати око 1.000 динара, без много стајања. Неки возови ће се заустављати на више станица и вожња ће бити јефтинија, а трајање око 48 до 52 минута", рекао је Момировић гостујући на Првој.

Министар је рекао да ће Штадлер испоручити Србији први брзи воз до краја октобра, а други и трећи до краја године.

То су најбољи возови тог типа који постоје у свету, нагласио је Момировић.

Он је нагласио да Србија тренутно највише у Европи инвестира у развој железничке инфраструктуре и да ће ти пројекти покренути железницу и у региону.

Момировић је рекао да су му представници Штадлера, када је био у посети тој компанији, рекли да ће Србија постати велико тржиште и да ћемо вероватно морати да купимо у наредних пет до осам година више од 100 композиција возова.

"Једна композиција кошта око 25 милиона евра, али ако то подиже економију земље и враћа новац, онда је релативно да ли је то скупо", навео је министар.

Момировић очекује да ће пруга Ниш - Зајечар бити отворена за саобаћај крајем јуна, пошто је максимално убрзао радове.

Истакао је да је току највећи инвестициони талас у историји Србије и да се тренутно експроприше више од 20.000 катастарских парцела.

"У наредних пет година у 80 одсто земље ћемо изградити такву комуналну инфраструктуру и постројења за пречишћавање отпадних вода, да ће људи моћи да пију воду из својих река. То су еколошки пројекти", нагласио је Момировић.

Напоменуо је да су еколошки пројекти апсолутни приортет ове владе и да је и брза пруга пре деловала као бајка, као и аутопут од Беогада до Чачка, градња метроа и други пројекти који су постали стварност.

Казао је да са директором Путева Србије Зораном Дробњаком има одличну сарадњу, али да је нормално да се нека не слажу.

Министар је напоменуо да се тренутно ради на чак 12 пројеката за изградњу аутопутева, што грађевински, што на документацији.

Додао је да ће у развој саобаћајне инфраструктуре бити уложено 23 милијарде евра, што је скоро 50 одсто српског БДП-а.

На питање на кога је председник Србије Александар Вучић мислио када је говорио о поделама у странци и да чланови не смеју да оговорају и уцењују једни друге да ће бити искључени из странке.

"Наравно да сам размишљао и имам на уму ко би то могао да буде, али није коректно да говорим о томе, можда је и мој ресор толико велики да немам времена да размишљам о томе", навео је министар и додао да свакако председник није мислио на њега.

Како је рекао Момировић, одређени круг људи у СНС има манир да оговара своје колеге и да пласира неке полуинформације.

"Ми смо тим, морамо једни друге да покривамо, као у кошарци, ако је он промашио шут неко мора да дотрчи назад и да одбрани кош. Да ли се то дешава, углавном се дешава да једни друге покривамо, али некада стварно имамо невероватне примере да једни другима подмећу и то је оно што председнику смета. Наш успех мора да буде заједнички", навео је министар.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести