(ФОТО) КОРАК БЛИЖЕ ИЗГРАДЊИ ЧЕТВРТОГ НОВОСАДСКОГ МОСТА Ускоро стижу машине, добијена грађевинска дозвола за припремне радове

Направљен је још један корак ка почетку изградње четвртог моста у Новом Саду, који ће  бити у продужетку Булевара Европе и спајаће Нови Сад и Сремску Каменицу. Коридори Србије добили су грађевинску дозволу за припремне радове на изградњи моста.
2
Фото: Дневник/ Р. Хаџић

Вредност ових радова је 2,4 милијарде динара. Убрзо се може очекивати и грађевинска дозвола за градњу самог моста са вијадуктом.  У међувремену, завршен је и избор стручног надзора на градњи моста са вијадуктом и околним саобраћајницама, а поднет је и захтев за измену локацијске дозволе за привремену фабрику бетона у оквиру Бродоградилишта. Наиме, кинески CRBC је у старом бродоградилишту направио фабрику бетона који се користи за припремне радове и после за изградњу моста.

Последња грађевинска дозвола, која је издата Коридорима Србије, односи се на извођење припремних радова за потребе изградње моста и обухватају припрему и рашчишћавање терена, ископ хумуса, земљане радове (радови на стабилизацији подлоге), израду шипова за обезбеђење сигурности и стабилности терена. Ови радови су процењени на 2,4 милијарде динара, а изводиће се на оним деловима Рибарског острва, Каменичке аде и обали Сремске Каменице, где је већ посечена шума и где је постављена ограда.

Фото: Дневник/ Ф. Бакић

На овим парцелама већ неколико месеци налазе се привремене саобраћајнице и привремени мост који је градила кинеска компанија ЦРБЦ за потребе градње новог моста. За то су „Коридори Србије” још раније добили дозволе.


Путања до Сремске Каменице

Према доступним подацима, радови би прво требало да почну на Булевару Европе, код раскрснице са Улицом Тоне Хаџића, одакле заправо почиње мост, односно вијадукт који ће одатле водити преко насипа до споја с мостом који се завршава на будућој кружној раскрсници са Карађорђевом улицом у Сремској Каменици, где се још укрштају и обилазница око Сремске Каменице, како будућа веза са Фрушкогорским коридором, те пут ка Беочину.


Како је „Дневник” писао,  23. јуна пријављени су  радови на једној од парцела код Бродоградилишта на Рибарском острву.

До краја 2022. године „Коридори” су добијали пријаву радова за поједине парцеле на Рибарцу и Каменичкој ади, раскрчен је терен, док су на сремској обали привремени путеви и мост завршени.

Дозвола која је издата 18.јануара омогућава почетак изградње помоћних и привремених путева и мостова и на бачкој обали.

Како ће изгледати сама изградња новог моста, може се јасније видети из локацијских услова, а у складу с Планом генералне регулације моста у продужетку Булевара Европе у Новом Саду. Делови дунавског приобаља биће искоришћени за изградњу привремених саобраћајница и три независна сегмента помоћног моста, који ће пак, бити изграђен од челичне конструкције. Путеви ће бити од туцаника, сем асфалтних делова на прикључењима путу Сремска Каменица - Беочин и улице на Рибарском острву.

Планирано је да се изгради 395 метара приступних саобраћајница, широких шест метара и 838 метара помоћног моста, који ће бити широк седам метара. Два сегмента овог моста биће постављена у низу на бачкој обали и повезана приступним путевима, док је трећи већ изграђен на десној обали Дунава у Сремској Каменици. Привремени мостови имаће попречне краке како би се радници и материјал допремили до будућих стубова новог моста и неће се налазити на пловном путу.

Нови мост, чију изградњу финансира држава са 175,5 милиона евра, требало би да буде завршен до 2025. године. Са прилазним вијадуктом, мост ће бити дуг око 2,6 километара, док ће главна конструкција изнад реке бити дуга 880 метара. Имаће две коловозне траке, са по две саобраћајне, биће широк скоро 30 метара, а имаће и обостране пешачке и бициклистичке стазе.


Три пилона од по 30 метара

Конструкцију над водом држаће три једнострука пилона од по 30 метара висине са 11 косих затега у паровима. Са бачке стране, на мост ће се моћи попети с Булевара Европе код укрштања са Улицом Тоне Хаџића, док ће за саобраћај из попречних улица служити шест улазно-силазних рампи. За бицклисте и пешаке предвиђене су још четири такве рампе. На сремској страни мост ће излазити на кружни раскрсницу са одвојеним десним скретањима у свим смеровима, који воде ка Беочину, Сремској Каменици и ка будућем Фрушкогорском коридору.

Фото: Дневник (Р. Хаџић)


Са бачке стране, на мост ће се моћи попети с Булевара Европе код укрштања са Улицом Тоне Хаџића, док ће за саобраћај из попречних улица служити шест улазно-силазних рампи. За бицклисте и пешаке предвиђене су још четири такве рампе. На сремској страни мост ће излазити на кружни раскрсницу са одвојеним десним скретањима у свим смеровима, који воде ка Беочину, Сремској Каменици и ка будућем Фрушкогорском коридору.

Пројектована брзина на мосту износи 80 км/х, а преко њега неће ићи тешки теретни саобраћај. Стручњаци од новог моста очекују да смањи оптерећење на Мосту слободе за око 40 одсто, а на Варадинској дуги интензитет би требало да буде преполовљен. Уз то, растеретио би се саобраћај на Булевару ослобођења од Дунава до Футошке улице. Пројектант и извођач радова је кинеска компанија CRBC, док је номинални инвеститор ЈП „Коридори Србије”.     

Н. Перковић

Фото: Ф. Бакић

План за простор бродоградилишта и приобаља

Концептуални оквир плана детаљне регулације простора између примарног одбрамбеног насипа у Новом Саду уз касарну речне флотиле „Александар Вељић“ и Рибарског острва од 19.јануара  је на раном јавном увиду до 2. фебруара.  Наиме, у плану је урбанизација земљишта које се налази на простору некадашњег бродоградилишта, као и његове околине, прилаза Рибарском острву и Дунаву, површине од скоро 22,5 хектара, па су тако у зони опшеградског центра предвиђени и објекти у висини до14, па и до 20 спратова.

Фото: Дневник/ Ф. Бакић

Такође, дефинисане су и површине и њихове намене, међу којима су одвојени простори за стамбено-пословне објекте, туристичко-спортско-рекреативне површине (на 7.000 квадратних метара са затвореним и отвореним спортским објектима), паркинзи, зелене површине и друго.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести