Брза пруга понос Србије

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић боравио је  на градилишту брзе пруге у Чортановцима, где су више од шест месеци пре рока завршени грађевински радови на двоколосечном тунелу и вијадукту.
д
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Назвавши то победом политике председника републике, Момировић је истакао да су тунел у Чортановцима и вијадукт најсложенији грађевински објекти на целој деоници пруге од Београда до Будимпеште, не само од главног града до Новог Сада, који су коштали 337 милиона долара.

- Два највећа града у Србији који заједно генеришу 65 одсто бруто друштвеног производа ће до краја године бити спојена најмодернијом и најбржом пругом – рекао је Момировић. – Радови су почели у августу 2017,а  завршени  шест месеци пре рока. Много енергије и  труда је уложено и најбољи домаћи инжењери ангажовани. Међутим, чека нас још много посла  до краја.

Министар је нагласио да је у технолошком и грађевинском смислу градња брзе пруге од Београда до границе са Мађарском, најзахтевнија инвестиција коју Влада Републике Србије сада води.

Фото: Дневник/С. Шушњевић
Вијадукт дуг три километра протеже се од излаза из тунела „Чортановци” до улаза у  Сремске Карловце у плавном делу Дунава. Висина појединих стубова је 26 метара, што одговара висини осмоспратнице. Тунел од две паралелне цеви дугачак је 2,2 километра

- Мало је оваквих пруга у Европи. Србија ће добити најмодернију и најбржу пругу у Источној Европи. За пола сата од Београда до Новог Сада ће се стизати возом. Ово је нешто на шта сам веома поносан и захвалан онима који су учествовали у изградњи. Трудимо се да се све заврши у задатим роковима – казао је Момировић додавши да последњих 30 - 40 година није изведен тако комплексан грађевински подухват у нашој земљи.

Вијадукт дуг три километра протеже се од излаза из тунела „Чортановци” до улаза у  Сремске Карловце у плавном делу Дунава. Висина појединих стубова је 26 метара, што одговара висини осмоспратнице.

Фото: Дневник/С. Шушњевић

Тунел од две паралелне цеви дугачак је  2,2 километра. Пробијање се одвијало истовремено на четири тачке двају цеви северног и јужног портала, и у њему је у току  полагање горњег строја колосека.

Фото: Дневник/С. Шушњевић

Ово је заједнички посао у који су укључени и стручни консултанти из Италије, Немачке, Србије, јер ми као руска компанија радимо по европским нормама у самом срцу Европе (Мансурбек Султанов)

Директор српског огранка компаније „РЖД Интернешнл”, која изводи радове на деоници брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада, Мансурбек Султанов, је захваљујући се на министровим похвалама на рачун рада компаније, истакао да је она само део једног великог механизма који мери време до пуштања првог брзог воза не само до Новог Сада, него и даље до Суботице.

- У питању је веома амбициозан пројекат и нама је указана  велика част што нам је поверен најтежи део пруге, без обзира што има само 44 од 200 километара до мађарске границе – казао је Султанов. - Ово је заједнички посао у који су укључени и стручни консултанти  из Италије, Немачке, Србије јер ми као руска компанија радимо по европским нормама у самом срцу Европе. Вијадукт је један од најдужих мостова у Европи и сигурно најдужи железнички мост. Завршен је заједно са тунелом пре рока. Имамо још посла у оквиру другог комерцијалног уговора, који подразумева стављање контактне мреже, испитивања, проверу динамичко-статичког оптерећења... Ту су све наше обавезе које ћемо испунити  на време, како смо и обећали.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести