Интервју: Самјуел Бишоп, солиста Балета СНП-а

НОВИ САД: После принчева и грофова у “Успаваној лепотици”, “Жизели”, “Крцку Орашчићу”, “Ромеу и Јулији”, “Дами с камелијама” и неким другим познатим балетским представама, стигло је време да се солиста Балета Српског народног позоришта Самјуел Бишоп опроба и у својој првој женској улози.
samjuel bisop
Фото: S. Đurić

У новој балетској представи СНП -а “Враголанка” Самјуел Бишоп је Мајка Симона, њена ћерка, враголанка Лиза је Ана Ђурић, а играју тако да су им ове необичне улоге донеле огромне симпатије публике која их испраћа овацијама. Играју неодољиво, с пуно шарма, духовитости, и с лакоћом која је само привидна у овој кореографски врло захтевној представи. Од како је пре пет година дошао из Енглеске у овај ансамбл, Самјуел Бишоп сада има прилику да постане прави миљеник новосадске публике, једна од звезда ове представе, док по сцени јури у штиклама и сукњи, грди Враголанку, игра у кломпама...   

Ту улогу играју традицинално мушки балетски играчи. Шта сте све морали да савладате и у играчком и у глумачком смислу, јер су обе ствари врло важне за ову комплексну улогу?

Да, традиционално мушкарци играју ову улогу и оно што доноси сигуран квалитет је то што, када мушкарци играју жене, они то чине с много више снаге него што би то оне могле да ураде, а то доприноси комичности и чини да све буде много смешније и забавније, па је и сама представа много смешнија. Наравно, притом, играјући овај лик, не треба да изгледате као мушкарац, тако да сам морао да научим да ходам у штиклама, носим сукњу, перику, капу. Имам и сунђер испод костима, јер морам да имам и груди. Морао сам да учим како да играм са свим тим, шта све да радим и како да глумим. Јесте било компликовано, али и врло забавно и смешно, и врло изазовно.

Да ли је кореограф ове представе Калин Ханциу захтевао нешто посебно у томе?      

Радили смо тако што би ми он дао неке идеје и показивао како би нешто требало да изгледа, и да се изведе, али ја сам морао сам да нађем начин како да то код мене профункционише и помогне у креирању тог лика и улоге. Имао сам велику слободу да то урадим како ја осећам и желим.

Нарочито је ефектна сцена с кломпама. Како успевате да вам оне не спадну док играте?

Да, то је заиста нешто другачије, и заправо и није балет, него је више вештина. Сваки дан радимо вежбе у патикама, али с кломпама је то другачије, јер су од правог дрвета, тешке су, и велике. Плус још играм и у сукњи. Али, ја сам, пре него што сам дошао у СНП, радио у Велсу, у велшком балету, и играли смо и велшки фоклор, а он се игра баш у кломпама. У Велсу сам тада научио тај фолклорни плес, који има врло сличан ритам као овај у тој сцени “Враголанке”, тако да сам знао ту технику. Али, овде у представи, уз тај плес у кломпама, који ноге морају технички да савладају, морате и друго да ускладите, да глумите, односно да ангажујете тело и од струка на горе, да буде у том лику, да би све било и смешно и слатко. И, наравно, морате да се трудите да не погрешите у корацима.

Добио сам јако велики аплауз после те сцене и реакције су биле баш добре. Никада досад нисам чуо тако нешто. Нисам знао да ће тако бити, нисам очекивао такву реакцију на моју игру. После премијере сам био помало у шоку због тога. Имали смо пробе два, три месеца, али никада у присуству публике. Ово је сад друга прича. Ја слушам публику како се смеје, и мени то много олакшава посао. Што се публика више смеје, мени је све лакше да играм, јер осећам ту повезаност са публиком и повратно дејство. Тако је и на крају представе “Грк Зорба”. То је захтевна представа, не само због игре, него је све и врло емотивно, и то доста исцрпљује, али када на крају чујем публику како се укључује аплаузом, и после сваког биса, као да имам више енергије. Ја волим да играм не за публику, него са публиком, јер осећам повезаност са њом и чини ми се као да играмо заједно.

УВраголанкивам је партнерка Ана Ђурић, и овог пута сте се обоје нашли у сасвим различитим улогама од оних у другим заједничким балетским представама.

О, да, “Враголанка” је другачија представа. По мени је Српско народно позориште одлична кућа, јер има велики репертоар, и “Грка Зорбу”, “Ромеа и Јулију”, “Лабудово језеро”, “Успавану лепотицу”, и свака представа је другачија. Свака представа има и неки изазов. Ускоро играмо “Лабудово језеро”, и то је прави изазов, када је техника у питању, а поред тога тај балет има и специфичан стил. Али, ја волим “Враголанку”, јер је то јако лепа и слатка представа. Лепа је за играње, може да се ужива у томе.

И представа је визуелно привлачна и богата, сви елементи су на високом нивоу, од костима до сценографије, привлачне музике...

Мирјана Стојановић Маурич је креирала супер костиме, Саша Сенковић баш лепу сценографију, и све то мени јако олакшава стварање овог лика.

Фото: A. Ramadanović


Нешто сасвим другачије

Пет година сте овде. Шта вам је досад пружило Српско народно позориште? Каква су била очекивања када сте дошли?

Пре него што сам дошао, играо сам у велшкој балетској компанији, и тамо сам упознао мог колегу Даисукеа Миуру, који је био ангажован у СНП-у. После четири године у Велсу, тражио сам неки нови изазов, нешто сасвим другачије, и он ми је препоручио да дођем овде, јер је СНП њему остало у јако лепој успомени. Прихватио сам његов савет, и дошао 2014. овде, и у почетку је све било мало чудно, али и врло узбудљиво. Нисам знао за Србију, само за Новака Ђоковића и Николу Теслу. Нисам знао језик, нити икога одавде, све то је било врло узбудљиво и изазовно, и заиста сам се осетио врло живо у том периоду. Сваки дан смо радили пуно у сали, много је играча, велики је ово ансамбл, а у њему баш добри људи, пуни добродошлице, и ја сам већ од првог дана осећао да ту припадам, да је СНП моја кућа, и да је моје срце ту.

Осећам захвалност, јер ми је СНП пружио толико могућности. Играо сам много узбудљивих улога у “Грку Зорби”, “Ромеу и Јулији”, “Крцку Орашчићу”, сада маму Симону. Са својим корепетиторима Миланом Лазићем и Оксаном Сторожук одлично сарађујем и заиста сам задовољан својим послом и мојим партнерима. Са Аном Ђурић имам заиста добар партнерски однос, помажемо једно другиме. За мене је Ана Ђурић најбоља балерина у Србији. Када играм са њом, ја учим све више и више, јер играм са најбољом балерином, и то је добро, јер ја иначе волим да радим, и терам себе да сваки пут будем све бољи и бољи.


Сада сте изградили каријеру у којој има места за ликове принчева, али и мајки?

Да, сад се враћам принчевима, играм Зигфрида у “Лабудовом језеру” 13. марта, и  баш је тешко да се после “Враголанке” поново уклопим у све то, у бели трико, беле патике које морам да чистим после сваког играња. Мама Симона је драмска улога, а ја волим да играм такве улоге, мислим да ми леже, али волим и да играм принца, јер су такве улоге велики изазов. Мада је вратити се улози принца јако тешко, ја волим када има изазова, и када је увек интересантно, јер не волим да се досађујем. Увек имам нешто на уму, и шта треба да радим.

Н. Пејчић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести