ХРИСТИНА ГЛАСОМ И ЕМОЦИЈАМА РУШИ БЕДЕМЕ НА „ПЕСМИ ЗА ЕВРОВИЗИЈУ”: „Победа би значила да сам нежном песмом загрлила већину евровизијског аудиторијума снажније од хитичнијих и гласнијих нумера”

Најнежнију емоцију на „Песму за Евровизију” дефинитивно доноси млада поп кантауторка Христина Вуковић која ће у првом полуфиналу овог фестивала, 27. фебруара, под редним бројем девет, запевати „Бедем”, нумеру коју је сама написала и компоновала, а којом проговара о зидовима које градимо око себе како бисмо се заштитили од напуштања, повређености и блискости. 
1
Фото: Aleksandar Dmitrović и RTS / Montaža

Иако песма, како каже, одступа од уобичајеног евровизијског стила, верује да она може пронаћи пут до своје публике. У интервјуу за „Дневник” Христина открива да иза одлуке да се пријави на конкурс овог музичког фестивала стоји управо жеља да њена музика стекне своју публику.

– Нисам присталица музичких такмичења јер сматрам да су различитости дивне и да не треба да буду супротстављене једне другима, али мислим да је овај фестивал одлична прилика да ме публика мало боље упозна и, надам се, заволи моју музику – прича Христина и додаје да на фестивал не иде да се такмичи, не зато што сматра да је „боља” од некога, већ зато што, каже, верује да свако има своје место на свету, па и на сцени. – Само сам ту да заузмем своје и да представим музику у коју сам уткала највредније од себе. Више волим да о мојим квалитетима суде и говоре други - оставићу публици да процени шта је „адут” ове песме и мене као извођача.

Kако кантауторка даље објашњава, песама „Бедем” говори о немогућности дубоке блискости и повезивања, о томе да нам је наизглед лакше и сигурније да оградимо своје унутрашње биће зидовима него да поднесемо сопствену рањивост и разумемо је као неопходну за пуно искуство живота и љубави.

– Волела бих да будем катализатор за унутрашње процесе слушалаца у којима ће дубље да ослушну себе, радије него да шаљем конкретне поруке – каже за „Дневник” Христина.

Фото: Aleksandar Dmitrović

С обзиром на то да је завршила психологију, занимало нас је колико је психолошкиња у њој пробудила или продубила тему о којој у песми проговара.

– Нисам сигурна да ли је моја окупираност унутрашњим процесима последица или узрок мог бављења психологијом - вероватно је и једно и друго. Свакако је академско образовање избрусило моју интроверзију и продубило разумевање важности тема које отварам кроз песме – објашњава музичарка и открива нам шта ће спустити њен „бедем” на самој сцени док буде изводила ову емотивну нумеру. – Kако је музички језик „Бедема” сведен, план је да и сам наступ буде у сличном духу. Имам диван тим посвећених професионалаца са којима песма дубоко резонира и у које имам потпуно поверење, тако да верујем да ћемо успети да и визуелно оживимо стање о ком песма говори. Пажљиво сам градила свој идентитет у изражавању кроз музику и важно ми је да се он испрати пођеднако аутентичним визуелним концептом наступа.

 

Kако досад није имала прилику да пева пред милионским аудиторијумом, признаје нам да је „Песма за Евровизију” сјајна прилика за раст уметника и то не само у музичком смислу.

– Kао редовни члан бенда Жељка Јоксимовића имам често прилику да певам пред десетинама хиљада људи. Ипак, истина је да сам овде у сасвим другачијој улози - не подржавам другог аутора и извођача, већ први пут заступам себе у свим тим улогама и то пред милионима гледалаца – истиче Христина и додаје да јој је евровизијска еуфорија која се подигла око такмичара на почетку била преплављујућа, али сада већ, каже, притисак успева да претвара у позитивно узбуђење.

 

Њена победа и одлазак на Евровизију значили би, сматра наша саговорница, да нежност руши бедеме. Не би могла, каже, да замисли лепши епилог од тога.

– Победа би значила да сам нежном песмом загрлила већину евровизијског аудиторијума снажније него што су их продрмале далеко евровизичније, хитичније и гласније нумере. Тешко ми је да тако нешто замислим, али верујем да бих била бескрајно дирнута и срећна. Ако бих се нашла у мају на тој бини, дала бих све од себе да загрлим свет у своје име и у име своје земље – закључује Христина Вуковић.

Песма „Бедем” објављена је, иначе, у продуженој минутажи, пре три месеца на истоименом дебитантском Христинином албуму, под окриљем две најстарије издавачке куће у региону - ПГП РТС и Kроација Рекордс. Ова млада уметница у песмама није подилазила публици и певала оно што публика данас тако олако конзумира у мејнстрим музици. Инспирацију за албум најнежнијих звукова и дубоких текстова за Христину су била стања усамљености и отуђености.

 Албум је промовисала крајем новембра у Београду, а неколико нумера са издања „Бедем“ већ је представила и раније, објављујући их као дигиталне синглове које су пратили и видео-спотови. Један од спотова, за песму „Сами заједно“ чак је био и номинован за награду Muzzik Video Awards (MVA2023 – Најбољи нови извођач). Kроз нумере „Децембар“, „Kасним“, „Сами заједно“ и „Усамљени људи“, публика је већ упознала Христинин вокал и стекла увид у обележја поетике и ауторског израза младе ауторке. Христина је ауторка музике и текстова свих својих песама, а коаутори музичких аранжмана композиција на албуму „Бедем“ су Дарко Лукић, Андреја Стојић, Филип Влатковић, Драшко Поповић, Лазар Арсовић и Ана Kрстајић. Публика је њен таленат упознала пре неколико година, када се такмичила се у „X фактору”.

Владимир Бијелић

EUR/RSD 117.1205
Најновије вести