ДОМАЋА НУТРИЦИОНИСТКИЊА ОБЈАСНИЛА КОЈЕ ЈЕ НАЈГОРЕ БРАШНО Подиже вам шећер у крви У НЕБЕСА, НИКАКО ГА НЕ КОРИСТИТЕ

Нутриционисткиња Ана Тодоровић је напоменула значај гликемијског индекса брашна као показатеља брзине којом ће шећер у крви порасти након конзумације.
s
Фото: Pixabay.com

Посебно је нагласила пиринчано брашно, које има највиши гликемијски индекс од 95, док је бело пшенично брашно на другом месту са индексом 85, истакла је гостујући у "Ординацији" РТС-а.

Препоручује се комбинација спелтиног, ражаног и хељдиног брашна као здраву опцију са умереном количином глутена. Додавање маслиновог уља, маслина, оригана, босиљка, морске соли и меда може обогатити укус хлеба. Такође, истиче да тесто треба да одстоји најмање два сата пре печења, а уместо квасца препоручује соду бикарбону.

Особе које имају целијакију, алергију на глутен или аутоимуна обољења попут Хашимотовог синдрома требало би да избегавају брашно које садржи глутен.

Фото: Pixabay.com

Ражано брашно издваја се као здрав избор, богато влакнима, витаминима и минералима, те благотворно делује на црева. Са гликемијским индексом од 45, погодно је за дијабетичаре и особе са инсулинском резистенцијом.

Ана Тодоровић је представила детаљну листу гликемијских индекса различитих врста брашна, истичући разлике између њих и наглашавајући њихов утицај на ниво шећера у крви. Пиринчано брашно са индексом 95 се истиче као брзи изазивач скока шећера, док се овсено брашно са индексом 26 издваја као ниско гликемијско брашно.

Разноликост врста брашна пружа могућност одабира у складу са специфичним нутритивним потребама, као и са циљем одржавања стабилног нивоа шећера у крви.

(Espreso/republika/Prenela P.V.)

EUR/RSD 117.1138
Најновије вести