Мировић, Михајловићева и Фабрици први прешли преко Жежељевог моста

После 18 година од рушења Жежељевог моста у НАТО бомбардовању, Дунав је у Новом Саду премошћен са два нова лука новог друмско-железничког моста. Спајање лукова будућег новог Жежељевог моста догодило се у петак поподне, а тим поводом данас преко спојене мостовске конструкције са бачке на сремску страну прешли министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић, шеф Делегације Европске уније у Србији амбасадор Сем Фабрици и председник Покрајинске владе Игор Мировић.
zezelj27_rha
Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Они су радницима уручили пригодне поклоне поводом упешно завршеног спајања два мостовска лука на централном речном стубу које је трајало готово два месеца.

Министарка грађевинарства саобраћаја и инфраструктуре рекала је да Жежељев мост спаја прошлост и отвара простор за лепу будућност.

„Не можете а да се не сетите када дођете на један овакав мост и 1999. године и 23. априла када је мост срушен и свих 78 дана које је наша земља претрпела у том периоду. Некако ми се чини да је у петак у 17.25 сати када је мост спојен, тог тренутка престало бомбардовање Новосађанки и Новосађана. Тако ја то видим“, казала је Зорана Михајловић.

Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Она је истакла да ће мост у фебруару имати железничке пруге, а месец-два након тога имаће приступне путеве за друмски саобраћај и да је нови мост „наш пут ка будућности“.

Како је нагласила нови мост је веома значајан за коридоре и развој Србије и врло брзо ће преко новог Жежељевог моста железнички саобраћај ићи брзинама од преко 150 километара на сат, јер се налази на коридору 10 који је по мишљењу министарке Михајловић најзначајнији коридор у земљи. Такође Жежељев мост је део пројекта модернизације пруге Београд – Будимпешта којом ће возови ићи просечном брзином од 200 километара на час.

Зорана Михајловић рекла је и да се овај мост налази на најважнијем светском глобалном пројекту „Један појас, један пут“.

„Мост је део тог пројекта и мислим да је важан за будућност Србије. Што више таквих пројеката, што више инфраструктуре, што више мостова то је база, основа и услов да имамо нове инвестиције и нова радна места“, закључила је потпредседница Владе Србије.

Сем Фабрици рекао је да је Европска унија од почетка ангажоавана на изградњи моста за који је издвојила укупно 34 милиона евра.

„Овај мост премошћава Дунав. То је важно за Нови Сад, Војводину али важан је и за целокупну Србију јер је део коридора 10 који је један од главних коридора овог дела Европе. Такође, део је нове транспортне политике Србије, а та политика је део процеса приступања Србије Европској унији“, рекао је Фабрици.

Он се захвалио представницима државе, али посебно радницима који су извели овај значајан грађевински подухват.

У сусрету са радницима и представницима извођача на средини новог моста, председник Покрајинске владе Игор Мировић је рекао да су, према извештају пројектанта, у петак у поподневним сатима, са грешком од свега неколико милиметара, спојени лукови моста са бачке и сремске стране, те да је данашњи прелазак преко њега симболично означио да смо, како је нагласио, сви заједно - и они који су га финансирали и они који су изводили радове – успешно поново премостили Дунав.

Мировић је захвалио свим запосленима у компанији „Азви“ која је извођач радова и у другим компанијама подизвођачима, Мисији ЕУ у Србији, као и Влади Србије и потпредседници владе која је са својим сарадницима на дневном нивоу пратила реализацију овог крупног и захтевног пројекта.

Фото: Дневник (Р. Хаџић)

„Нећемо се освртати на проблеме који су пратили изградњу моста, гледаћемо у будућност да завршимо приступне саобраћајнице и да се уклони привремени мост, те да на пролеће нови Жежељев мост буде у пуној функцији“, рекао је Мировић и додао да ће се тек онда, када овом железничком трасом буду пролазили возови брзином већом од 120 километара на сат и када од Новог Сада до Београда будемо путовали 40-так минута, у пуној мери схватити значај овог заједничког подухвата.

Нови мост реплика је старог друмско-железничког моста рађеног по пројекту Бранка Жежеља по коме је и понео име. Стари мост, срушен је 1999. године, а недалеко од њега изграђен је привремени друмско-железнички мост који је у функцији од 2000. године и који ће након изградње новог моста и његовог стављања у пуну саобраћајну функцију бити уклоњен.

За градњу новог моста до сада је потрошено преко 51 милион евра, а радови су, према првобитним роковима, требали да буду готови још новембра 2013. године.

А. Савановић

Фото: Р. Хаџић

EUR/RSD 117.0683
Најновије вести